A jogutód a CBA-Budavár lesz, amelynek mérlegfőösszege a beolvadás után meghaladja az egymilliárd forintot, működését 470 millió forint saját tőkével és közel 600 millió forint kötelezettségállománnyal kezdi majd a mérlegtervezet szerint. Mindkét társaságban tulajdonos Féniász Péter, illetve a CBA-alapító Baldauf László érdekeltségében álló CBA-Baldauf Invest Kft. (az Arany-Hercegben tavaly, év végén 33 százalék erejéig részes volt a Lázár fivérek cége, a Lázár-Holding Kft. is). „A tulajdonosi szerkezet egyezőségéből fakadóan a franchise partnerünk az optimális, minél hatékonyabb működés érdekében döntött a két cég egyesítése mellett” – indokolta a beolvadást a Világgazdaság kérdésére Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója.
A friss mérlegadatok szerint mindkét CBA-cég viszonylag szépen hozott tavaly a tulajdonosainak. A Mátyás-templommal szemben boltot működtető CBA-Budavár Kft. 2,3 milliárd forint árbevételt és 181 milliós adózott eredményt ért el a múlt évben. A tulajdonosok ebből 123,5 millió forint osztalék kifizetéséről döntöttek. Az ugyancsak frekventált helyen, az Arany János utcában boltot működtető CBA Arany-Herceg 750 millió forint árbevételt és 78,6 millió adózott eredményt mutatott ki, és ennél is több, 123,5 millió forint osztalék kifizetéséről döntöttek. A március végi taggyűlési jegyzőkönyvben az áll, hogy csak 90,8 milliós osztalékkivétet fedez a nyereség és az eredménytartalék, de az ennél 35 millióval több kifizetés sem veszélyezteti a kft. fizetőképességét. A két társaság összesen tehát 247 millió forint osztalékot fialt, a megelőző évben ennél is többet, 320 milliót.
A mindkét összeolvadó társaságban érdekelt CBA-Baldauf Invest Kft. résztulajdonos a kiskereskedelmi lánc központi cégében, a CBA Kereskedelmi Kft.-ben is. Utóbbi csaknem 16 milliárd forint forgalmat és több mint 2 milliárd forint veszteséget könyvelt el 2015-ben. Abban az évben a franchise hálózatot működtető CBA 509 milliárd forintos összforgalmával a Tesco és a Coop-hálózat után a harmadik legnagyobb volt a Trade Magazin toplistája szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.