BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árverésre vihetik a Ferrarit

Ha nem akarja megtartani Preston Henn özvegye vagy négy gyermeke közül valamelyik az 1964-es Ferrari 275 GTB/C Spe­ciale-t, az autót minden bizonnyal elárverezik.

Könnyen lehet, hogy árverésre bocsátják a világ legkedveltebb és egyben legritkább autójának, az 1964-es Ferrari 275 GTB/C Speciale-nak egy darabját. Erre azután kerülhet sor, hogy a modell tulajdonosa, a 86 éves Preston Henn sportautó-kedvelő atlantai mágnás a napokban elhunyt. Ezzel az autó tulajdonos nélkül maradt. Ám a jövendőbeli vevőnek, úgy tűnik, nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja szerezni a kocsit, mivel annak értéke meghaladhatja akár a 100 millió dollárt.

A Ferrari 275 GTB-t Sergio Pininfarina tervezte, a kocsit eredetileg az aktív vezetők sportautójának szánták. Henn modelljének történetéhez hozzátartozik, hogy versenyzett a Targa Florión, illetve rajthoz állt Le Mans-ban is. Emellett egyedi tulajdonságai közé tartozik, hogy a 275 GTB volt az első olyan Ferrari, amelyet független hátsókerék-felfüggesztéssel és hátsó transaxle hajtóművel szereltek fel. Az autó motorja is különlegesebbre sikeredett a hasonló modellekénél, mivel alacsonyabbra szerelték a jobb kezelhetőség érdekében. Ezzel a kocsi 330 lóerőssé vált.

Preston Henn 1964-es Ferrari 275 GTB/C Speciale-jának ára elérheti a 100 millió dollárt

„Körülbelül tíz éve egy japán műgyűjtő érdeklődött az autó iránt, 35-40 millió eurót ígérve a gépért – emlékezett vissza Ron Vogel autóversenyző, Preston Henn barátja. Az elhunyt tulajdonos azonban hallani sem akart e „nevetséges” árról, így elutasította az ajánlatot.

Brian Rabold, a Hagerty Group értékelési alelnöke szerint Henn Ferrari 275 GTB-jének nincs különösebb történelmi jelentősége, az csupán egy jó és ritka kocsi, amilyennel összesen három ember rendelkezik a világon. Ám ez jelentősen felveri az árát, egy 2014-es aukción például az autó egyik „testvére” mintegy 29,4 millió dollárért kelt el. Rabold szerint Henn modellje most 50–75 millió dollár közötti áron kelhet el. A szakember mindenesetre úgy véli, hogy ha árverésre kerül a sor, s valaki megkaparintja a modellt, az életre szóló lehetőséget jelent majd a számára.

Ugyanakkor könnyen megtörténhet, hogy a járművet még nem dobják piacra, mivel Henn özvegye minden bizonnyal igényt tart rá. Ha pedig nem az asszony, akkor a férfi négy gyermeke közül az egyik lehet majd az új tulajdonos.

A hatvanas évek Ferrarijai egyébként kimagaslóan drágák ma a veterán autók piacán, egy 1963-as 250 GTO például 52 millió dollárért cserélt gazdát 2013-ban, mely összeggel akkor a világ legdrágább autójává vált. A 60-as években ráadásul a Ferrari verhetetlen volt a hosszú távú versenyeken, s egy Le Mans-i győzelemnél akkortájt nem nagyon akadt nagyobb diadal. Az olaszoknak 1960–65 között ez hatszor sikerült. Ennek köszönhetően ha valaki mindenképp szeretne egy korabeli Ferrarit, potom 200 ezer dollárért már hozzá is juthat – mondjuk egy Ferrari 300 GT-hez.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.