Árbevételét és nyereségét is jelentősen növelte 2016-ban a Cerbona Élelmiszergyártó Kft., a magyar tulajdonban lévő társaság 3,2 milliárdról 3,4 milliárdra tudta emelni a forgalmát, és 214 millióról 251 millió forintra az adózás előtti eredményét, miközben jelentős termékfejlesztést és gyártóberuházást is végrehajtott tavaly. Az idei terveiben az árbevétel 10 százalékos növelése, valamint a profit további emelése szerepel.
A társaság 2016-ban lépett piacra a gluténmentes müzlijeivel és müzliszeleteivel. A termékek olyan sikeresnek bizonyultak, hogy most egy új gyártósort telepít a müzliszeletek előállítására. A kétszázmillió forintos beruházás révén a székesfehérvári üzemében júliustól egy külön gyártócsarnokban már az új gépsoron készülnek a gluténmentes müzliszeletek. A cég a beruházáshoz uniós támogatásra is pályázott.
Mészáros Tamás ügyvezető igazgató szerint a gluténmentes termékek iránt jelentősen nőtt a kereslet a hazai piacon és külföldön is, amire alapozva már érdemes bővíteni a termelést. Tapasztalataik szerint a magyar fogyasztók is egyre egészségtudatosabbak, ennek tudható be a zabból készült, valamint cukorcsökkentett termékek növekvő népszerűsége is.
A Cerbona egy másik, szintén lendületesen növekvő piacon is igyekszik megvetni a lábát. Augusztusban megjelennek az energiaszeletei, amelyekkel új vásárlókat is meg akar nyerni, akiknek a hat féle müzliszelettel új ízeket is kínál.
Miközben a hazai élelmiszerpiacon tartósan az átlag fölött nő a müzlik, müzliszeletek, gabonapelyhek forgalma, a Cerbona külföldön is terjeszkedik. A társaság exportja jelenleg kétmillió euró, amelyet szintén növelni akar. Különösen a balti országokban, a balkáni államokban, Romániában és Lengyelországban lát jó piaci lehetőségeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.