Idén is nyereséggel számolnak a Sziget fesztivál szervezői – mondta a Világgazdaságnak Kádár Tamás, a Sziget operatív vezetője, akitől azt is megtudtuk, hogy a nyári fesztivál bevétele hétmilliárd forint körül alakulhat, és a rendezők 10 százalékos nyereséggel számolnak. Ehhez a Sziget Kft. néhány hónappal korábban bejelentett 70 százalékos részesedéssel rendelkező pénzügyi befektetői mindent biztosítanak – tette hozzá Kádár Tamás.
A bevétel legnagyobb része, mintegy 85 százaléka a jegyek értékesítéséből folyhat be, tíz százalékát teszik ki a szponzori bevételek, amihez jönnek még az egyéb források, az állami támogatás mértéke pedig nem éri el az 1 százalékot.
Idén immár a 25. Szigetet rendezik meg, míg 1993-ban 26 milliós költségvetésből gazdálkodtak a szervezők, a jubileumi fesztivált 6,3 milliárd forintból áll össze – mondta Gerendai Károly főszervező egy csütörtöki sajtótájékoztatón. A Sziget tehát mára egy baráti társaság hirtelen jött ötletéből professzionális gazdasági társággá vált – tette hozzá Gerendai.
A tavalyi Szigetet mintegy 5,7 milliárd forintból sikerült kihozni, vagyis idén nagyjából 12 százalékkal növekednek a kiadások. A Sziget látványvilága nemzetközi viszonylatban is különleges, látványos, és idén próbálják még színesebbé tenni. A költségek körülbelül felét a programok viszik el, a negyven százalékot az üzemeltetési és a technikai kiadások, 10 százalékot pedig a különböző szolgáltatások – tette hozzá lapunknak Kádár.
Az első Szigetre 43 ezer fizető néző érkezett, addig tavaly 496 ezren voltak a rendezvényen – mondta Gerendai, aki pár hónappal ezelőtt jelentette be, hogy vissza akar vonulni az operatív irányításból. Az idei fesztivál lebonyolításában azonban még aktívan részt vállal. Az idei Szigeten egyébként legalább a tavalyi látogató számot szeretnék elérni – mondta lapunknak Kádár. Az elmúlt 24 évben egyébként összesen 7,928 millió látogató volt kíváncsi a Sziget programjaira.
Az idén augusztus 9-16 közötti fesztiválon több mint ezer program fogadja a látogatókat, a program helyszínek is bővülnek, és például 52 országból érkeznek előadók – emelte ki Kardos József programigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.