Az eNET piackutató és a Vatera online piactér felnőtt internetezőket vizsgáló felméréséből kiderült, a hazai internetezők 84 százaléka rendszeresen vásárol online, míg 40 százalékuk legalább havonta egyszer, az online vásárlók felének pedig volt már valamilyen negatív tapasztalata. A válaszadók 21 százaléka említette, hogy a megrendelt termék nem olyan volt, mint a webáruházban feltöltött termékfotón, 19 százalékuk a késedelmes, 16 százalékuk pedig a nem teljesült kiszállítást tette szóvá. Emellett 13 százalék azt nehezményezte, hogy hibásan érkezett meg a rendelt termék.
A kutatás szerint az online vásárlás során készpénzzel fizetők többsége (64 százalék) csak azt követően szeret fizetni, hogy kézhez kapta a terméket. A válaszadók körében mindössze 15 százalék volt azok aránya, akik az elektronikus fizetési módot biztonsági aggályok miatt utasítják el, míg 46 százalék azt vallotta, hogy így kényelmesebb számára a vásárlás.
Az internetezők 41 százaléka vásárolt már külföldi webáruházban, főként az eBayről (72 százalék), az Aliexpressről (52 százalék), esetleg az Amazonról (23 százalék), elsősorban az alacsonyabb ár (76 százalék), a hazánkban nem elérhető termékek (66 százalék) és a nagyobb választék (56 százalék) miatt. A nem vásárlókat elsősorban bizalmi kérdések tartják vissza: 53 százalékuk szerint nehézkesebb az ilyen módon vásárolt termékek garanciális ügyintézése, illetve a reklamáció. A magyar nyelvű felület hiányát pedig a válaszadók 52 százaléka véli visszatartó tényezőnek.
A felmérés végül rávilágított arra is, hogy kiszállításkor leginkább a futárszolgálatokban bíznak az online vásárlók. A kutatásban részt vevők egy 5-ös skálán átlagosan 4,5 ponttal értékelték ezt a szállítási módot, míg legkevésbé a csomagautomatáknak szavaztak bizalmat, mindösszesen 3,7 pontra értékelve azt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.