Az Eurostat április elején közzétett adatai szerint kedvezően alakul itthon a fiatal, 15-24 éves korosztály foglalkoztatottsága. Az elmúlt hét évben közel 10 százalékkal, 28,1 százalékra nőtt a foglalkoztatottsági ráta ebben a korcsoportban, amely a hazánkban nemrég indult duális képzések során megkötött munkaszerződések hatására várhatóan tovább fog bővülni. Az egyetemen, főiskolán frissen végzett hallgatók számára azonban az egyik legnagyobb kihívást jelenti az iskola elvégzése és a munkába állás közötti időszak, a jövőbeni pályafutásukra vonatkozó döntések meghozatala.
„A munkaerőpiac nagyon gyorsan és folyamatosan változik, amit az Adecco Csoport mint a világ egyik legnagyobb humán erőforrás szolgáltatásokat nyújtó cége testközelből is tapasztal. A karrierlehetőség továbbra is a fiatalok, a családok és a társadalom legfontosabb problémái közé tartozik, miközben a munkáltatók több mint 40 százaléka nem talál az igényeinek megfelelő képzettséggel rendelkező munkavállalót” – mondta el Stefano Longo, a magyarországi Adecco Kft. ügyvezető igazgatója.
A cégek leginkább olyan dolgozókat keresnek, akiknek már van munkatapasztalata. Az Adecco által 2016-ban 13 országban készített felmérés eredménye szerint viszont a 18-30 éves korosztály több mint 60 százalékának pont ez a munkahelyi tapasztalat hiányzik az álommunka megszerzéshez. Emellett a fiatalok nem tudják, hogy a személyiségükhöz, készségeikhez milyen szakma illik a legjobban. Mindezek következtében az iskola és a munka közötti átmeneti időszak egyre inkább meghosszabbodni látszik a munkáltatók új készségigényei és a fiatal munkavállalók irreális elvárásai miatt.
Pályakezdők munkatapasztalattal?
Ezt a munkaerőpiaci feszültséget enyhíthetik a gyakornoki programok, mint az Adecco Experience Work Day programja” – mondta el Stefano Longo. A 46 országban évi egyszeri alkalommal megtartott nyílt nap lényege, hogy a jelentkezők egy teljes napig testközelből láthatják az Adecco-s dolgozók munkáját, és a felmerülő kérdésekre a gyakorlatban, éles helyzetekben kaphatnak választ a szakemberektől. „Idén április 26-án a 12 szerencsés hallgató a HR, a marketing, a pénzügyi, a sales és az IT osztályunk működésébe nyerhetett bepillantást” – mondta el Stefano Longo.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.