A 3-as metró infrastruktúrájának felújítására vonatkozó kiviteli tervet a Budapesti Közlekedési (BKV) Zrt. tervei szerint július végén aláírhatják – közölte a Világgazdasággal a közlekedési társaság. Így a 3-as metróvonal infrastruktúra-rekonstrukciója idén a második fél évben elkezdődhet a vonal déli szakaszán, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest állomások között. A korszerűsítés az északi szakasszal folytatódik, a Lehel tér és Újpest-Központ állomások között, ezen a szakaszon a kiviteli munkálatok várhatóan 2017 végén kezdődnek.
A legutóbbi határidők tehát már nem nagyon csúsznak tovább, bár a BKV Zrt. a közbeszerzési eljárások dokumentumaiban elvégzett pontosítások miatt néhány nappal kitolta a 3-as metró állomásainak, infrastruktúrájának felújítására vonatkozó közbeszerzési pályázat jelentkezési határidejét. A cégek így a napokban adhatták be ajánlatukat.
A beruházás megkezdésének feltétele a metrót pótló buszok felszíni közlekedési lehetőségének kialakítása. Miután a 3-as metróvonal rekonstrukciója több ütemben és több évig tart, sok százezer utas napi utazási szokásait kell átalakítani. A rekonstrukcióhoz kapcsolódóan a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. előzetesen vizsgálta, hogy a Kőbánya-Kispest – Nagyvárad tér szakasz felújítása alatt várhatóan miként rendeződik át a forgalom az érintett hálózaton, ennek alapján lakótérségekre bontva részletes mobilitási tervet dolgozott ki. A közlekedési rend véglegesítése most is folyamatban van. Ennek keretében nemcsak a 3-as metróvonal feletti pótlóbusz-közlekedést biztosítják, hanem egyes, a metró déli szakaszának vonzáskörzetéhez tartozó dél-pesti és kelet-pesti lakótérségekből is alternatív, közvetlen belvárosi eljutást nyújtó megoldásokat dolgoztak ki, amelyek gyorsíthatják a belváros vagy az üzemelő metróvonalak elérését – tette hozzá a BKK.
Így több járat megy majd a 3-as metró ideiglenes, Nagyvárad téri végállomásáig, vagy épp a 2-es metró Örs vezér terén lévő végállomásáig. Az egyes vonalak követési időközeit pedig a várható utasforgalmi átrendeződés alapján alakítja ki a BKK. A pótlóbuszok zavartalan haladását forgalomtechnikai módosítások segítik majd – így például az Üllői úton buszsávokat alakítanak ki. Az érintett területeken folyamatosak az út- és forgalomtechnikai munkavégzések, amelyeknek keretében autóbusz-megállók, gyalogos-átkelőhelyek, kanyarodó sávok kiépítése történik a metró felszíni pótlásához.
A közlekedésszervező cégtől azt is megtudtuk, hogy különböző intézkedésekkel szavatolják majd a pótláshoz szükséges autóbusz-állomány rendelkezésre állását, de szerephez jutnak a terület közlekedésében eddig is aktív elővárosi szolgáltatók, a MÁV-HÉV, a MÁV-Start és a Volánbusz Zrt.
A kereskedők is várnak
A felújítás ideje alatt az állomásokon lévő üzletek sem lesznek nyitva, a bérlőknek majd ki kell költözniük. Mivel a felújítás kezdésének pontos dátuma még nem ismert, így a bérlőkkel egyelőre nem állapodott meg a BKV, de az M3-as vonal felújításáról természetesen tájékoztatták őket – közölte a közlekedési társaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.