Magyarországon 1,2 millió ember, a felnőtt lakosság 17 százaléka, bojkottált valamit az elmúlt 12 hónapban. A bojkott akciókban részt vevő, konkrét termékeket elutasítók legnagyobb része élelmiszert vagy háztartási és vegyi árut – alkoholos italt, tejterméket, húst vagy feldolgozott húskészítményt – bojkottált. A bojkottálók egy év alatt átlagosan 154 447 forintot nem költöttek el, illetve más termékre/szolgáltatásra vagy máshol költötték el azért, mert etikai, elvi kifogásai voltak bizonyos termékkel, bolttal/boltokkal, szolgáltatóval/szolgáltatókkal kapcsolatban. Ezen belül megközelítőleg azonos arányban bojkottáltak az emberek termék(ek)et (10,4 százalék), üzletet (8,7 százalék) vagy szolgáltatót (7,2 százalék).
A bojkottal nagyjából azonos arányban élnek a férfiak (52 százalék) és a nők (47 százalék), viszont lényeges különbség látszik a gyermekesek (32 százalék) és a 18 év alatti gyermeket nem nevelők között (68 százalék). A gyereket nem nevelő fogyasztók hajlamosabbak bojkottálni. Ami az életkort illeti, legnagyobb arányban a 30-49 éves korosztály, legkevésbé az 50-59 éves korosztály bojkottál elvi okokból. Végzettség tekintetében a gimnáziumi vagy szakiskolai érettségivel rendelkezők élnek leginkább ezzel a lehetőséggel (45 százalék). Ha a háztartások jövedelmét nézzük, a bojkottálók legnagyobb része (28 százalék) havi 200 001-320 000 forinttal, a legkevésbé bojkottálók viszont ennél nem kevesebb, hanem több, 320 001-410 000 forintból gazdálkodnak. Az átlagos magyar bojkottáló 30-49 éves, 18 évesnél fiatalabb gyermeket nem nevelő, középfokú végzettségű, megyeszékhelyen vagy megyei jogú városban élő férfi.
A bojkottra vonatkozó adatokat a GfK mérte meg a 2017 áprilisában megjelent, első Tudatos Vásárló Piaci Jelentés 2014-2016 számára. Az Európában is ritkaságnak számító jelentés azt becsüli meg, hogy mekkora vásárlóerőt képviselnek a tudatosan meghozott fogyasztói döntések. A Tudatos Vásárló Piaci Jelentés 2014-2016 között vizsgálta a tudatos vásárlói döntések, ezen belül a szándékos nem vásárlás, azaz a bojkott gazdasági erejét Magyarországon. A bojkottokon kívül a tudatos vásárlás piaci mértéke 1014 milliárd forint volt 2014-2016 között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.