A múlt évben, részben a magyarországi vasút teherszállítás zsugorodása miatt 138 milliárd forintról 132 milliárdra csökkent árbevételt ért el a MÁV csoport. A kisebb igények kedvezőtlen hatását azonban költségcsökkentésekkel mérsékelte, más gazdálkodási mutatóit javította, szolgáltatása minőségét pedig emelte a MÁV – hangzott el a társaság éves eredményeit is terveit ismertető rendezvényen.
Így például tavaly jelentősen – 800 milliárd forintról 952 milliárdra emelkedett a MÁV által kezelt állami eszközök állománya. Ezek felelős felügyelete és üzemeltetése érdekében a társaság komoly informatikai fejlesztést hajtott végre, és – mivel az eszközállomány jelentős hányadát a pályák teszik ki – emelt szintű karbantartást előíró koncepciót dolgozott ki. A MÁV vonatainak menetrendszerűsége 92 százalékos volt.
A mintegy 36 ezer fős csoport önerőből hajtotta végre 3 százalékos jövedelememelést, az idén ehhez már állami szerepvállalásra is szükség lesz.
A csoport társaságainak száma 2010 óta 45-ről mostanra 21-re esett úgy, hogy közben lett két leányvállalata is: az egyik Budapest-Belgrád vasútvonal felújítására kínai partnerrel alapított vegyesvállalat, a másik a BKV-tól átvett HÉV. Utóbbi szerelvényeiből a MÁV 23-at újra cserélne, a többit felújítaná. Az idén Szolnokon elindítja az IC plusz kocsik gyártását.
Szintén 2010 óta a csoport adósságállománya 291 milliárd forintról 66 milliárdra szelídült.
Személyszállító leányvállalata, a MÁV-Start utasainak száma 2013 és 2015 között még esett, majd újból emelkedett. Tavaly 138 millió főt szállított a MÁV-Start a 2015-ös mintegy 13,6 millió után. A 2016-os utasokból több mint 58 millió használta a budapesti elővárosi vonalakat.
Részletek a holnapi Világgazdaságban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.