2016 trendforduló volt a hazai e-kereskedelem logisztikai szegmensében, ugyanis az évek óta tapasztalt irány, hogy inkább átadópontokra kérték a vevők a csomagjaikat, megváltozott – mondta el a GKI Digital üzletágvezetője az Inforádiónak. Madar Norbert hozzátette, ennek az is oka, sok e-kereskedő értékhatártól függetlenül díjmentes házhoz is szállította a megrendelt terméket. „Ezzel mesterségesen terelték a vásárlókat a köztes és a személyes átvételi megoldásoktól a korábban jóval drágábban kínált házhoz szállítás felé. Ez torzította a vásárlók magatartását, hamis képzet alakult ki bennük arról, mennyibe kerül egy átvétel valójában.
Ez nagyon nehéz helyzetbe hozta a kereskedőket is, hiszen kevésbé volt tervezhető a szállítás költségvonzata.”Helyén kell kezelni ezt a marketingfogást„ – hangsúlyozta Madar Norbert. Ha meghatározott ideig, akció jelleggel, minél több, visszatérő vásárló szerzésének céljából használja egy kereskedő, addig tervezhető a költsége is, hosszabb ideig azonban ez nem tartható fent – tette hozzá a GKI Digital üzletágvezetője. „Azzal, hogy mindent ingyenesen lehet átvenni, méretben és ártartományban diverzifikálódnak a csomagok: sokan kérik a két-háromezer forintos pici csomagokat is ingyen szállítással, de ezekben az esetekben már a termék sem képes olyan árrést realizálni, ami fedezné a logisztikai cégnek fizetett 5-600 forintos szállítási költséget.”
Nagyjából a háromezer forintos csomagérték az a lélektani határ, ami alatt semmilyen kereskedőnek nem éri meg ingyenesen szállítani – mondta el az üzletágvezető. Madar Norbert hozzátette, a bevett szokás a tízezer forint feletti vásárlás esetén történő díjmentes szállítás. „Ennek szállítási költsége már az árrésből és a többi csomagból befolyó bevételből kigazdálkodható.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.