A sajtótermékekben elhelyezett politikai hirdetések szabályozásának analógiájára az Állami Számvevőszékre (ÁSZ) bíznák kormánypárti képviselők annak ellenőrzését, hogy a politikai kampányidőszakban csak olyan kültéri plakát-helyeken legyen elhelyezve politikai hirdetés, amelyek előzetesen eljuttatták szolgáltatási árjegyzéküket az ÁSZ-hoz.
A javaslat szerint a szolgáltatót az ÁSZ nyilvántartásba veszi, és – árjegyzékét is megjelentetve – honlapján közzéteszi. A szabályozás szerint a reklám közzétevője, valamint a médiahirdetésifelület-értékesítő a szavazás napját követő 15 napon belül köteles tájékoztani az ÁSZ-t a kihelyezett politikai plakátokról, azok közzétételi módjáról és áráról, amelyeknek meg kell egyezniük a nyilvántartásba vett árszabással.
A számvevők értékelése szerint a sajtótermékek esetében a megoldás nagyban hozzájárult a kiadók szabályszerű működéséhez és erősítette a transzparenciát, s hasonló célt szolgálhat a plakáttörvény is. Ugyanakkor a Világgazdaság információi szerint az ÁSZ most a Parlamenthez fordult, jelezve , hogy a plakátokra vonatkozó szabályozás végrehajtását nem tudja garantálni. A számvevők arra hívják fel a figyelmet, hogy míg a sajtótermékek esetében rendelkezésükre állt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) sajtótermék-nyilvántartása – amely alapján ellenőrizhetőek voltak a médiumok és mód volt arra, hogy a bejelentést elmulasztó sajtótermékkel szemben az NMHH felé továbbított jelzés alapján eljárjanak -, a köztéri hirdetési felületek esetében nem áll rendelkezésre hasonló nyilvántartás.
A számvevők szerint a törvényjavaslat azon pontjának végrehajthatósága is aggályos, amely szerint politikai hirdetést csak piaci áron lehet igénybervenni, mert a törvény nem egyértelműsíti, csak az indoklásban utal arra, hogy a piaci áron a listaárat érti. (Mellesleg eddig a sajtóban politikai hirdetések általában kedvezményesebb, társadalmi célú reklámként jelentek meg.) Az ÁSZ végül arra is figyelmeztet, hogy a plakát elhelyezésekkel kapcsolatban rendkívül nehéz lesz meghatározni, hogy annak megrendelője valóban párt-e – az ÁSZ ellenőrzési hatásköre ugyanis csak a pártok gazdálkodását ellenőrizheti törvényességi szempontok alapján.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.