Amennyiben nem születik megállapodás, úgy az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma (EPA) azt tervezi, hogy polgári pert indít a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ellen, mivel dízel motorjaik túlzott károsanyag kibocsátásúak. Hogy azonban ez ne derüljön ki – a gyanú szerint – cég a szoftveres tesztek során olyan eszközöket használt, amelyek mesterségesen lefojtották a nitrogén-oxid kibocsájtást.
A probléma nem újdonság, az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége már januárban megvádolta ezzel az FCA-t. Az EPA és a Kaliforniai Levegőügyi Hatóság tárgyalásokat is folytat az FCA-val, melynek témája a cég által gyártott gépek környezetszennyező hatása, illetve az, hogy jóváhagyják-e ezen dízelmotorok értékesítését. Az FCA nem számít peres eljárásra, véleménye szerint a tárgyalások kontraproduktívan zajlanak.
A céget ugyanakkor nem csak az EPA vonná felelősségre, az Európai Unió is vizsgálatot indított ellene. Az Uniós illetékesek szerint a nemzeti kormányok (olasz-amerikai) összejátszanak a befolyásos „autógyártó-lobbival” és a leghatásosabb eszköz a kezükben a szennyezőnek kikiáltott dízelmotorok elleni fellépésben a jogi eljárás. Az EU-s szabályozószervek szerint Olaszország nem szolgáltatott kellő bizonyítékot arra, hogy miért használnak a Fiat-Chrysler dízelek tesztje során olyan eszközöket, amelyek nem mutatnak helyes adatot a környezetkárosító anyagokkal kapcsolatban.
Korábban a német Volkswagen is hasonló botrányba keveredett, az autógyártó cégnek akkor milliárdjaiba került, hogy kimossa magát a botrányból. Emellett hatalmas presztízsveszteséget is okoztak számára a dízelmotorjai hamis mérési adatai.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.