BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Személyre szabott szemüveg 3D-technológiával

Idén nyártól Magyarországon is elérhetővé válik a Hoya lencsegyártó Yuniku márkanévre keresztelt integrált rendszere, amely lehetővé teszi az egyénre szabott szemüvegkeretek gyártását, a háromdimenziós arcszkennelés és 3D nyomtatási technológia együttes alkalmazásával. Szakértők szerint ez az újítás akár iparági forradalmat is hozhat a globális szemüvegkeretek gyártói piacán.

Tény, hogy a szemüvegkeretek és szemüveglencsék piaca – köszönhetően Földünk növekvő népességszámának, az egyre magasabb átlagéletkornak, valamint az urbanizációnak – dinamikusan nő. Nemzetközi statisztikák szerint ma már minden második ember látáskorrekcióra szorul, és a prognózisok további növekedést mutatnak. Vannak olyan térségek, országcsoportok, elsősorban a távol-keleti régióban, ahol a lakosságnak már közel 80 százaléka látáskorrekcióra szorul.

A hagyományos lencsék és keretek csak egy bizonyos fokig személyre szabhatóak. A keret és annak illeszkedése adott, és a lencseparamétereknek ehhez kell igazodniuk, úgy, hogy a lehető legjobb – azonban nem minden esetben ideális – látásélményt nyújtsák. Ezzel szemben a Yuniku egy forradalmi, látás-centrikus megközelítést alkalmaz. A 3D-s tervezés és nyomtatás lehetővé teszi, hogy a vásárló vizuális, kényelmi és esztétikai igényeinek megfelelően, tökéletesen személyre szabható szemüveg készülhessen.

A Hoya, látva az innováció iránti jelentős igényt, idén nyáron európai premiersorozat keretében bevezeti a Yuniku t, vagyis az arcszkenneléssel és 3D nyomtatással készülő szemüvegkeret és –lencse termékcsaládját. Az innovatív megoldásnak köszönhetően minden egyes emberi arc geometriájához, formájához tökéletesen igazodó egyedi szemüvegkeret készíthető.

„A Yuniku forradalmasítja a szemüvegkészítés teljes folyamatát, divatot teremt, egyúttal jelentős kihatással lehet a teljes szemüvegkeret gyártói piacra is, hiszen a mai fogyasztói trendeket látva az is elképzelhető, hogy 5-10 év múlva a tömeggyártott keretek háttérbe szorulnak. A jövőben a perszonalizációé a jövő és a Yuniku pontosan ezt testesíti meg, de nem csak a keretben, hanem a lencsében is. A szemüveget viselők egyre nagyobb számban vágynak majd egyedi megjelenésre, tökéletes illeszkedésre, tökéletes látásra és prémium minőségre” – hangsúlyozza Bácskai László, a Hoya Magyarország cégvezetője.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.