BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új Audi Q5: maga a nagybetűs Evolúció

Annyira népszerű volt az elődje, a Q5-ös, hogy nem volt értelme elhagyni a kitaposott utat. Ennek ellenére a platformváltás tartogat pozitív meglepetéseket.

Legyen szó művészetről, sportról vagy mérnöki munkáról, a legnagyobb teljesítmény gyakran ujjgyakorlatnak tűnik. Nem vitás, hogy az Audinak már régóta megvan a háttere egy tökéletes tárgy benyomását keltő autó összerakásához, ezért úgy is rutinmunkának számít egy új SUV tervezése, ha mindjárt egy platformváltással kezdődik. Az MLB Evo padlólemez a karosszéria felépítését is alapvetően megváltoztatta. A nagy szilárdságú acél és az alumínium használata 90 kg-os tömegcsökkentést eredményez, ami csak elsőre tűnik jelentéktelennek az 1845 kilós önsúly mellett. Igaz, maga a szemmel látható karakter csak keveset változott: elsősorban az aktuális Audi-vonások, az itt-ott megjelenő élek és a lámpával összeérő, friss hűtőmaszk mutatja újnak a Q5-öst, hátulról nagyobb a hasonlóság. A Q7-essel 2005-ben bevezetett, lámpákkal együtt felnyíló hátsó ajtó is megmaradt. Az, hogy látszólag semmilyen kockázatot nem vállaltak az Audinál, a német racionalitásra fogható, hiszen olyan népszerű volt az előd, hogy egyszerűen felesleges lett volna elhagyni a járt utat egy járatlanért.

Hiába bővítették lefelé a választékot a Q2-essel (AM 2017/1), semmi sem veszélyezteti a középkategóriás SUV helyét, hiszen ebben a méretosztályban már minden kiváltság elérhető, mégsem kell küzdeni a népharaggal, nem is beszélve a szűk parkolóházakról. Helykínálata is megfelel a mutatós, de nem kivagyi külsőnek. Elöl-hátul minden irányban elegendő a tér, senkinek nem ér bele a haja a tetőkárpitba, nem ér össze az egymás mellett ülők válla. A magasabb utasok lába is elfér, bár a hátsó lábtér és a középső ülés komfortszintje finoman szólva sem kényeztető. Sportülései sem puhaságukkal, hanem nagyszerű tartásukkal és nagy méreteikkel kedveltetik meg magukat. Ilyen a két hátsó, szélső ülés is, formázásuk átlagon felüli, tartásuk kiváló. Az ergonómia eltalált, pár mozdulattal elérhető az optimális vezetési helyzet. A konszern új generációs szabadidő-autóira jellemzően rövid a vezető felé fordított műszerfal, kicsik és meredekek az oszlopok, ami panorámakilátást és jobb sebességélményt nyújt. A belső minőség szinte kifogástalan, a csomagtartóban van mutatóban néhány gyengébb minőségű műanyag, de az összhatás kiváló, ahogy az ízlés is, amivel a letisztult high-tech stílust megálmodták.

A 185 420 forintos vetített kijelző szinte már feleslegessé teszi a műszerfalra erősített központi kijelzőt. Sajnos már nem lehet elsüllyeszteni a szellőző mögé, de legalább az utas is hozzáfér a számtalan funkcióhoz, melyeket a fedélzeti rendszer tartogat. Csak a belső dizájnnál maradva, külön szabályozható a láb- és az utastérben végigfutó hangulatvilágítás fényereje és színe is. Az MMI tekerőjével vagy tapipaddal mozoghatunk a menüben, írhatunk be úti célt, vagy egy keresett rádióadó nevét. Itt találjuk az üzemmódkapcsolót. Saját ízlésünk szerint is beállíthatjuk a kormányzás, a gázreakció és a futómű hangolását, de a gyári beállítások is hasznosak, főleg a légrugó állapotára ható terepes és dinamikus beállítás, amely a két végpont között szabályozza az autó hasmagasságát. A kissé kemény sportfutómű elvileg értelmetlenné teszi a légrugózást, bár jó minőségű úton finoman reagál a hullámokra, a durvább úthibákon képes kiesni a szerepéből. Cserében észrevehetetlen karosszériadőléssel veszi a kanyarokat, s nagy tempó mellett is precízen irányíthatóvá teszi az autót. Az erősebb, 190 lóerős 2.0 TDI beváltja, amit ígér, a megfelelő mennyiségű nyomaték mindig kéznél van a kulturált és dinamikus haladáshoz. Hamar felszalad 2000-es fordulatra a mutató, s onnan határozottan megindul a Q5-ös, miközben a dízelhang a motortérben marad. A gyors és agilis, hétfokozatú S tronic váltóval 90-nél 1400-at, 130-nál 1900-at forog, első osztályú, akár az audisan masszív minőségérzet és a biztonsági, valamint kényelmi extrák, melyek duplájára is emelhetik az eltalált SUV árát.

Extrák nélkül mit érek én?

Nincs prémiumautó extrák nélkül, tesztautónkban csaknem minden fontos opció benne volt. A teljesség igénye nélkül a mátrix LED-fényszórók 707 390, az első-hátsó kamerát is tartalmazó városi asszisztens csomag 871 220, a panoráma-üvegtető 554 990, az adaptív légrugózás 726 440, a Bang

& Olufsen hifi 424 180, a HUD 364 490, a háromzónás klíma 255 270, a komplett hangulatvilágítás 92 710, az indukciós telefontöltő pedig 130 810 forintba kerül. Bármelyik nélkül komoly autó maradna a Q5-ös, de kényeztető csak akkor lesz, ha mindezt megfizetjük.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.