Rendületlenül növekszik a céges utazások száma, a vállalatok többsége e téren nem tervez költségcsökkentést, de a költés racionalizálását és átláthatóságát, többek közt a valós utazási költségek elszámolását fontosnak tartja – derült ki az utazási szektor egyik vezető szolgáltatója, az Amadeus első alkalommal végzett átfogó piackutatásából.
Az évente 595 millió foglalást jegyző GDS internetes utazásszervező hat kelet-közép-európai országban végzett felmérést az évente legalább 50 ezer eurót üzleti utakra költő cégek körében, amelynek eredménye meglepő részletekre világított rá. Eszerint már a magyar vállalkozások 60 százaléka (a kelet-közép-európaiak 62 százaléka) alkalmaz üzleti utakra vonatkozó irányelveket. Ez rávilágít arra, hogy van még növekedési potenciál a sokszor eltemetett utazási irodák számára, amelyek közül az elmúlt időszakban mind többen a professzionális utazásmenedzsmentet nyújtó szolgáltatások felé nyitottak.
Az üzleti utaztatási szokásokról és elvárásokról aktuális képet tükröző kutatás szerint a vállalatok a szolgáltatásban legfontosabbnak az egy helyen elérhető és foglalható kínálatot tartják, erre a megkérdezettek 39 százaléka voksolt, míg 36 százalékuk a szolgáltatások összehasonlíthatóságára – ismertette Szula Márk, az Amadeus Magyarország ügyvezetője. Rámutatott: hazánkban a vállalkozások több mint fele (52 százaléka) alkalmaz informatikai megoldásokat az üzleti utak szervezéséhez, amivel a felmérésben részt vettek – a csehek, a lengyelek, a litvánok, a lettek és a románok – átlaga fölé emelkedik.
Magyarországon a cégek 55 százaléka az üzleti utazások számának visszafogásával, az egyes utak költségének lefaragásával számol, miközben 40-40 százalékuk a formalitások csökkentésével és a céges utazások szervezésén változtatva akar megtakarítást elérni. Szula Márk szerint mindez azért kecsegtet jelentős piacbővüléssel a szolgáltatók számára, mert a megkérdezettek 71 százaléka nyitott az együttműködésre külső utazásszervező társaságokkal, ha az kézzelfogható előnyökkel jár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.