BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Üvegzsebes üzleti utak

Rendületlenül növekszik a céges utazások száma, a vállalatok többsége nem tervez költségcsökkentést, de a költés racionalizálását fontosnak tartja.

Rendületlenül növekszik a céges utazások száma, a vállalatok többsége e téren nem tervez költségcsökkentést, de a költés racionalizálását és átláthatóságát, többek közt a valós utazási költségek elszámolását fontosnak tartja – derült ki az utazási szektor egyik vezető szolgáltatója, az Amadeus első alkalommal végzett átfogó piackutatásából.

Az évente 595 millió foglalást jegyző GDS internetes utazásszervező hat kelet-közép-euró­pai országban végzett felmérést az évente legalább 50 ezer eurót üzleti utakra költő cégek körében, amelynek eredménye meglepő részletekre világított rá. Eszerint már a magyar vállalkozások 60 százaléka (a kelet-közép-európaiak 62 százaléka) alkalmaz üzleti utakra vonatkozó irányelveket. Ez rávilágít arra, hogy van még növekedési potenciál a sokszor eltemetett utazási irodák számára, amelyek közül az elmúlt időszakban mind többen a professzionális utazásmenedzsmentet nyújtó szolgáltatások felé nyitottak.

Az üzleti utaztatási szokásokról és elvárásokról aktuális képet tükröző kutatás szerint a vállalatok a szolgáltatásban legfontosabbnak az egy helyen elérhető és foglalható kínálatot tartják, erre a megkérdezettek 39 százaléka voksolt, míg 36 százalékuk a szolgáltatások összehasonlíthatóságára – ismertette Szula Márk, az Amadeus Magyarország ügyvezetője. Rámutatott: hazánkban a vállalkozások több mint fele (52 százaléka) alkalmaz informatikai megoldásokat az üzleti utak szervezéséhez, amivel a felmérésben részt vettek – a csehek, a lengyelek, a litvánok, a lettek és a románok – átlaga fölé emelkedik.

Magyarországon a cégek 55 százaléka az üzleti utazások számának visszafogásával, az egyes utak költségének lefaragásával számol, miközben 40-40 százalékuk a formalitások csökkentésével és a céges utazások szervezésén változtatva akar megtakarítást elérni. Szula Márk szerint mindez azért kecsegtet jelentős piacbővüléssel a szolgáltatók számára, mert a megkérdezettek 71 százaléka nyitott az együttműködésre külső utazásszervező társaságokkal, ha az kézzelfogható előnyökkel jár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.