Az autóipar megállíthatatlan fejlődése az elektromos autók és alternatív hajtású járművek irányába egyértelműen forradalmi változást fog hozni a nyersanyagpiacon is. Míg azonban az egyik tábor szerint például az elektromos meghajtású autók már a következő években rohamosan elterjednek az utakon, addig mások szerint ezzel még jó darabig nem kell számolni.
„A személyautók használati időtartamát nézve az előttünk álló 5 évben semmiképpen nem számítunk arra, hogy a többség elektromos autóval fog közlekedni. Az viszont már reális várakozás, hogy a következő két évtizedben jelentősen átalakul üzemanyag-meghajtás szempontjából a közlekedésben részt vevő járművek összetétele. Befektetőként a kérdés „csupán” az, hogy mikor fog ez a változás bekövetkezni, és mennyiben befolyásolja mindez a nyersanyagpiacot,” – hívta fel a figyelmet Kovács Mátyás, a K&H Alapkezelő szenior portfólió-menedzsere. Azaz a következő 5 évben még biztosan az olaj iránti kereslet bővülése fogja meghatározni az árfolyamok alakulását.
Tény, hogy az egyre bővülő amerikai palaolaj kitermelés továbbra is igen alacsony szinten tartja a kőolaj világpiaci árát, amire válaszul az OPEC is kénytelen volt 9 hónappal meghosszabbítani a kitermelést korlátozó kvótát. Középtávon azonban az olajár felfelé mozdulását várják a szakemberek, mivel a világgazdaság növekedésének keresletbővítő hatása, az infláció erőre kapása és most már a dollár gyengülése is ezt támogatja. „A felhalmozódott olajkészletek leépüléséig nagy emelkedésre nem lehet számítani, a kereslet fokozatos emelkedése miatt azonban 1-1,5 éves időtávon akár 10 dollárral, tehát a 60-65 dollár per hordó sávba is feljebb tolódhat az olaj ára” – mondta el a Kovács Mátyás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.