A Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Nap (ILCAD) alkalmából kilencedik alkalommal végzett országszerte közös ellenőrzéseket a vasúti átjáróknál a MÁV és a rendőrség június 2-án. Az akció idején a közúton közlekedők többsége betartotta a KRESZ előírásait, a tapasztalatok szerint azonban a járművezetők egy része nincs tisztában azzal, mit jelent a vasúti átjáró „fokozott óvatossággal” történő megközelítése. Az ellenőrzés ideje alatt volt, aki megállt az átjáró előtt és körülnézett, mintha nem működne a fénysorompó, de volt olyan is, aki nagy sebességgel hajtott át. A közlekedésrendészek számos autóst bírságoltak meg súlyos szabálysértés miatt. A gyalogosokat és kerékpárosokat pedig arra kellett figyelmeztetni, hogy a fénysorompó tilos jelzése ellenére már ne keljenek át a vágányokon.
A „Cselekedj biztonságosan a vasúti átjárókban” című, 2009 óta évente megtartott Nemzetközi Útátjárós Biztonsági Kampány részeként csaknem nyolcvan rendőr országosan több mint 50 helyszínen ellenőrizte a közúti közlekedőket, 46 vasutas biztonsági szakértő pedig szórólapokkal és szóban hívta fel az autósok, gyalogosok és kerékpárosok figyelmét a kockázatokra. Különösen arra, hogy a vonatok a vasúti átjárókban elsőbbséget élveznek, mert a váratlanul tilosban átkelők előtt nem tudnak megállni a több száz méteres fékútjuk miatt. Az átjárón áthaladás veszélyeire utaló szórólapokat és a figyelemfelhívást az autósok egyértelműen kedvezően fogadták, és jelezték, hogy a médiából már hallottak a kampányról. Az ellenőrzések helyszíneit a vasúttársaság a rendőrséggel egyeztetve határozta meg, az elmúlt évek baleseti helyzetelemzései alapján.
A rendőrök mérték a járművek sebességét, megfigyelték az átjárón való áthaladást, az indokolatlan megállást, illetve hogy a vezetők betartják-e a sebességhatárokat, a vasúti átjárók figyelmeztető és tiltó jelzéseit. Az ellenőrzés ideje alatt a közúton közlekedők többsége betartotta a KRESZ előírásait, ami főként a rendőri jelenlétnek volt köszönhető, azonban a járművezetők egy része a vasúti átjáró „fokozott óvatossággal” történő megközelítésével nincs tisztában. Volt, aki megállt az átjáró előtt és körülnézett, mintha nem működne a fénysorompó, de olyan is előfordult, hogy nagy sebességgel közelítették meg az átjárót. A vezetés közbeni mobiltelefon használat már kevésbé jellemző, mint az előző években.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.