BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az autósok többsége benzinkúton szerzi be az e-matricát

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) ügyfélszolgálati irodáit tavaly több mint 180 ezer esetben keresték fel az ügyfelek.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) ügyfélszolgálati irodáit tavaly több mint 180 ezer esetben keresték fel az ügyfelek, ami némileg elmarad a 2015-ös értéktől (192 ezer). Az e-matricákkal összefüggésben legnagyobb számban, közel 57 ezer alkalommal a jogosultság átírását kezdeményezték más gépjárműre. Mintegy 25 ezer esetben a vásárláskor tévesen megadott rendszámok utólagos korrekciójára került sor, a harmadik helyen pedig a díjkategória módosítások állnak 7 ezer feletti darabszámmal – közölte a NÚSZ.

Forrás: AFP

A NÚSZ 24 órában hívható telefonos ügyfélszolgálatára tavaly több mint 166 ezer telefonhívás érkezett, ami elmarad az egy évvel korábbi 197 ezres hívásszámtól. A csökkenés azzal indokolható, hogy a 2015-ben bevezetett nagymértékű változásokkal (megyei matrica és új díjkategóriák) szemben a díjköteles utak használatára vonatkozó jogszabályok 2016-ban nem módosultak. Az ügyfelek legnagyobb arányban, közel 37 ezer esetben ematrica vásárlással kapcsolatban telefonáltak. A második helyen 29 ezer feletti esetszámmal azok a hívások állnak, amelyek során a jogosultság nélkül közlekedők érdeklődtek ügyintézési lehetőségeikről.

Jelentős emelkedés tapasztalható a NÚSZ levelezési területén. 2016-ban több mint 101 ezren fordultak levélben a társasághoz, ami közel 20 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Ez főként annak köszönhető, hogy a megtett úttal arányos elektronikus útdíjfizetési rendszerhez (HU-GO) köthető megkeresések száma 53 százalékkal nőtt 2015-höz képest.

A belföldi matricavásárlási szokásokra adott válaszokból például kiderült, hogy az autósok kétharmada kizárólag benzinkúton szerzi be e-matricáját, és kevesebb mint egyharmaduk szokott interneten vagy mobil applikáció segítségével vásárolni. Meglepő módon a megkérdezettek 37 százaléka tudott csak arról, hogy erre a NÚSZ ügyfélszolgálati irodáin is lehetőség van - közölte a NÚSZ.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.