A magyar kis- és közepes vállalkozások (kkv) tisztában vannak a digitalizáció előnyeivel, és ismerik azokat a módszereket, amelyekkel vállalkozásuk működését rugalmasabbá és hatékonyabbá tehetik – derül ki a Microsoft 19 országra kiterjedő, több mint 12 ezer kkv-t érintő reprezentatív felméréséből. A kutatás azt is kimutatta, sokat kell még tennie a szektornak a sikeres digitális átállásért. A kkv-k eszközparkja elavult, kevés a hozzáértő szakember. Az új uniós szabályozás bevezetése miatt azonban az európai vállalkozásoknak egy éven belül meg kell lépniük a szükséges fejlesztéseket. – Kulcsfontosságú a digitális átalakulás kimenetele a kis- és közepes vállalkozásoknál, hiszen ezek tevékenysége meghatározó az európai gazdaságban. Az európai, köztük a magyar kkv-k elsősorban rugalmasságot várnak a digitalizációtól, valamint azt, hogy a segítségével több idejük marad. Fontos számunkra az a trend is, hogy a következő egy évben a magyar kkv-k az európai átlagnál jóval magasabb arányban tervezik növelni informatikai kiadásaikat – mondta Vass Gábor igazgató, a Microsoft vállalati és partnerkapcsolati üzletágának vezetője a cég közleménye szerint.
A kutatásból kiderül, hogy egész Európára, a kelet-közép-európai régióra, valamint a magyar kkv-kra is az a jellemző, hogy a digitalizációtól elsősorban, 77 százalékos arányban rugalmasságot várnak, és azt, hogy használatával több idejük marad (78 százalék). Előnyei közül pedig az adminisztrációra fordított munka csökkentése a legfontosabb a kkv-szektor számára. A magyar cégek 48 százaléka papírmunkát spórolna a technológia segítségével. A felmérés szerint a magyarok – a 35 százalékos európai átlagnál jóval magasabb – 45 százalékos arányban mondták azt, hogy a következő egy évben növelni szeretnék informatikai kiadásaikat. E tekintetben a régiós versenyben 55 százalékkal a románok és 50 százalékkal a lengyelek állnak az élen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.