A japán Asahi Group a régiós sörpiac meghatározó szereplőjeként tekint újdonsült leányvállalatára, a Dreherre, melynek tovább erősítené pozícióját a magyar és világpiacon egyaránt.
A kelet-közép-európai piac részeként Magyarországon is komoly növekedési potenciált látunk, a sörfőzési hagyományok és a magas minőség megőrzése mellett tornásznánk feljebb az eladásokat – mondta Kodzsi Akijosi, a Dreher Sörgyárak Zrt. új anyacége, a japán Asahi Group Holdings Ltd. elnök-vezérigazgatója. A Drehert közvetlenül irányító vállalat áprilistól Asahi Breweries Europe Ltd.-ként (ABEL), prágai regionális székhellyel működik, a tokiói központ közvetlen irányítása alatt. Paolo Lanzarotti, az ABEL vezérigazgatója hangsúlyozta: az új cégcsoport öt országban 11 gyárral rendelkezik, 7800 alkalmazottja van, 33 millió hektoliternyi sört értékesít évente, exportja 53 célország felé irányul. A munkavállalók 16 különböző nemzetet képviselnek, de az 50 százalékuk helyi, a női vezetők aránya pedig meghaladja a 25 százalékot.
A Dreher a dél-afrikai SABMiller első európai leányvállalataként komoly nemzetközi tapasztalatokkal bír, hazájában 38 százalékos részesedéssel piacvezető, sokat fejlődött a prémium- és szuperprémium-kategóriában, innovatív, a külpiacokon is eredményes. Grant Mckenzie, az ABEL marketingigazgatója aláhúzta, Magyarországon sem csak a férfiakat akarják megszólítani, a könnyebb, ízletesebb sörökkel a nőket is. Ezt segíti a Magyar Sörgyártók Szövetsége Sör mi több kezdeményezése is, ami más országoknak is példát mutat.
A Dreher azt követően került az Asahi Group érdekeltségébe, hogy az Európai Bizottság feltételhez kötötte a belga-brazil AB InBev és a SABMiller fúziójának jóváhagyását: előbbinek túl kellett adnia a tranzakcióval megszerzett magyar, cseh, szlovák, lengyel és román érdekeltségein. A tokiói konszern már tavaly decemberben közölte, hogy 900 milliárd jent, azaz több mint 2200 milliárd forintot fizet olyan márkák birtoklásáért, mint a Dreher, a cseh Kozel és Pilsner Urquell, a lengyel Lech és Tyskie, a szlovák Saris vagy a román Timisoreana és Ursus. A kelet-közép-európai egységek átadás-átvételét március végén zárta le az Asahi. Előtte, tavaly októberig bekebelezte a SABMiller egykori olasz, holland és brit vállalkozásait, beleértve a Peroni, Grolsch és Meantime brandeket.
A tulajdonosváltás óta a vállalati működésben eddig nem érzékelt változást a Dreher, amely – nem auditált becslés szerint – 2,55 millió hektoliter sör eladásával 53,89 milliárd forintos forgalmat ért el 2016 áprilisa és 2017 márciusa között, ez 1,2 százalékos növekedésnek felel meg az előző évi 53,25 milliárd forinthoz képest. Szederkényi Zita, a vállalati kapcsolatok vezetője lapunknak elmondta: tavaly a nagy nyári sportesemények csak részben ellensúlyozták a kedvezőtlen időjárást, ugyanakkor folytatódott a prémiumsörök 2015-ben kezdődő pozitív trendje. Ebben a kategóriában két számjegyű növekedést ért el a vállalat, de az értékesítést a gazdaságos szegmens növekedése és az export is húzta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.