A Vodafone 2017 év végét tartja biztonságos határidőnek, a Telenor pedig októberig vagy legalább szeptemberig hosszabbítaná meg az ügyfeleket érintő adategyeztetést. A Telekom szerint ideálisabb lett volna egy valamivel hosszabb időszak, a társaság azonban egyelőre megpróbál mindent elkövetni annak érdekében, hogy az ügyfelek a megadott határidőre elvégezhessék a regisztrációt.
A Vodafone hosszabbítási törekvését azzal indokolta, hogy a Belügyminisztérium által üzemeltetett, adatellenőrzésre szolgáló rendszer elmúlt hónapokban gyakori hibákat produkált, leállásai miatt kétséges, hogy az összes a feltöltőkártyás ügyfelet érintő adategyeztetést sikerül elvégezni az előre megadott határidőig. Így az ügyfelek érdekeit szem előtt tartó és a szolgáltatók számára is biztonságos határidőnek a társaság 2017 év végét tartja – írták az MTI-hez eljuttatott sajtóközleményükben. Közölték emellett azt is: több alkalommal javaslatot tettek a határidő kitolására, azonban ezeket eddig nem vették figyelembe az illetékesek.
Közleményükhöz hozzátették, hogy a cég az elmúlt hónapokban már több százezer prepaid adategyeztetést bonyolított le. A szükséges folyamatok lassan, de megfelelően zajlanak, az üzletekben egyelőre nem alakult ki sorban állás. A leggyorsabb és legkényelmesebb ügyintézést az online felület biztosítja, de emellett a Vodafone ügyfélszolgálati telefonszámán, valamint személyesen a szolgáltató üzleteiben, továbbá 85 postahivatalban is elvégezhető az adategyeztetés – írták. Végül közölték: munkatársaik a telefonos és a személyes adategyeztetés alkalmával is elkérik az ügyfelek e-mail címét, amelynek megadása csak azok számára kötelező, akik a június elején indított online felületen szeretnék egyeztetni adataikat.
A Telenor az MTI érdeklődésére szintén azt közölte, hogy többször jelezték már hivatalosan az igényüket a határidő hosszabbítására, folyamatosan egyeztetnek a hírközlési hatóság és a Belügyminisztérium képviselőivel, rendszeresen adnak visszajelzést az adategyeztetés menetéről. A társaság szerint nagyon rövid a törvényben meghatározott határidő és esetenként akadozik a Belügyminisztérium központi adatbázisa, ahol az adatokat le kell ellenőrizni, ezért előfordulhat hosszabb ügyintézés. Hozzátették, hogy a társaság októberig vagy legalább szeptemberig javasolna hosszabbítást.
A Telenornál már több százezer adategyeztetés megtörtént, minden érintettnek küldtek SMS értesítést, de még sokan nem jelentkeztek, így szintén százezres nagyságrendű azoknak a száma, akik nem kezdték el az adategyeztetést. Közölték, hogy a Telenor ügyfelei a társaság üzleteiben személyesen, online a szolgáltató weboldalán, továbbá 380 postahivatalban is egyeztethetik adataikat.
A Telekom azt írta: valóban ideálisabb lett volna, ha egy valamivel hosszabb időszak áll rendelkezésre, (akár néhány hét is segíthetett volna), de a társaság mindent elkövet annak érdekében, hogy az egyeztetési folyamat egyszerű legyen az ügyfelek számára, és a megadott határidőre odaérjenek. Jelezték, hogy a hatóságokkal folyamatosan egyeztetnek a regisztrációs folyamatról. A Telekom ügyfelei online felületen, telefonon, személyesen a szolgáltató üzleteiben és a postahivatalokban is intézhetik az adategyeztetést. A társaság eddig még nem tapasztalt torlódást, a kiküldött tájékoztató SMS-ek, ügyféltájékoztatás és a sajtómegjelenések hatására ügyfeleik már nagy számban regisztráltak, kétharmaduk az online csatornát választotta. Ugyanakkor a következő időszakban a Telekom arra számít, hogy nagyon erős lesz a forgalom minden csatornán. Felhívták a figyelmet, hogy július elsején a nem regisztrált kártyákat a törvényi kötelezettségnek eleget téve ki kell kapcsolniuk.
A jogszabály szerint megszűnik az az előfizetés, amelyik esetében az adategyeztetés nem történik meg a június 30-i határidőig. Karl Károly, az NMHH hírközlés-felügyeleti főosztályvezetője június 1-jei sajtótájékoztatóján jelezte: annak nincs akadálya, hogy határidő utáni egyeztetéssel a szolgáltatók visszakapcsolják a kártyákat, hozzátette ugyanakkor, hogy a hivatalnak nincs tudomása a törvényben megszabott határidő módosításáról. Elmondta azt is, hogy az addigi adatok szerint a feltöltőkártyás adategyeztetés a mintegy 4 millió aktivált kártya mindössze egyharmadánál történt meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.