A napkrémek közül a legnépszerűbb a naptej és a spray, de közkedveltek az önbarnító napozószerek és a napozás utáni termékek is. A vizsgált láncoknál az értékbeli eladás közelíti a kétmilliárdot, míg mennyiségben ez közel 200 000 liter napozóterméket jelent. Az eladások több mint harmada sajátmárkás termék – írja a Nielsen sajtóközleményében.
A nemzetközi kereskedelmi láncok hazai forgalmát mérő adatokból kiderült az is, kevesen kérdőjelezik meg a napvédőszerek fontosságát, és az UV-sugárzás elleni fokozott védelemre mind nagyobb gondot fordítanak magyarok. Az elmúlt három évben folyamatosan nőtt a napvédők, illetve a napozás utáni termékek forgalma a nemzetközi kereskedelmi láncoknál. Darabszámot tekintve a mért üzletláncoknál több mint egymillió flakonnyit értékesítettek 2016. június és 2017 májusa között, azaz 4 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A napozáskor használatos termékek piaca gyakorlatilag változatlan maradt, ám a napozás utáni szerek jelentősen nőttek. Jelenleg a kisebb, de feltörekvő szegmenst az önbarnító napozószerek piaca jelenti.
Ezzel szemben a napkrémek egyenesen tarolnak, a vizsgált láncoknál a forgalom közel háromnegyede az övék. Ezen belül, állagot tekintve, favorit a napkrém, és közkedvelt még a napvédő spray is. A fényvédő faktorok preferenciát tekintve leginkább a magas fényvédelmet nyújtó, 30-50 SPF-s termékek mellett tesszük le a voksunkat, százból megvásárolt termék közel fele ilyen. Az alacsony, 6 SPF alatti termékek iránti kereslet mind mennyiségben, mind értékben jelentősen visszaesett a vizsgált időszakban.
„A fokozott ultraibolya sugárzás elleni védekezésre egyre nagyobb figyelmet fordítanak Magyarországon is, és a közvetlen napsütéstől való tartózkodás mellett tudatosan óvjuk bőrünket” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője. „Ez a tudatosság megjelenik a napozószerek forgalmának növekedésében, és a különféle szegmensek, úgymint napozás utáni termékek fokozatos hódításában is” – fűzte hozzá.
A Nielsen adataiból az is kiderül, hogy a kiszerelések között a nemzetközi kereskedelmi láncoknál népszerűek a 200 ml-es termékek. A gyermekeknek és babáknak való fényvédő termékek piaca is bővült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.