Fazekas Sándor emlékeztetett: Japán dinamikusan bővülő piaca a magyar termékeknek, és egyben Magyarországon a legnagyobb ázsiai beruházó. Így Magyarország nagy várakozással tekint a távol-keleti szigetország bemutatkozására a 78., szeptember második felében megrendezendő OMÉK-on. Kiemelte: a japán emberek előszeretettel fogyasztják a jó minőségű, magyar prémium termékeket. Példaként említette erre a mangalicából készült magyar élelmiszereket.
Dzsunicsi Koszuge, Japán magyarországi nagykövete arról beszélt, hogy a távol-keleti szigetország kormánya a köz- és magánszférával közösen tesz erőfeszítéseket a japán élelmiszeripari termékek megismertetésére a világban, és az export növelésére. Ebbe a folyamatba illeszkedik a budapesti bemutatkozás – mondta.
Daróczi László, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója az MTI kérdésére közölte: idei költségvetésük mintegy 3 milliárd forint. Ebből az OMÉK-ra 1,2 milliárd forint költhető, amit a kormány további 600 millió forinttal toldott meg. Remélik, hogy a látogatók és a kiállítók száma is több lesz a két évvel ezelőttinél, amikor 87 ezren látogattak ki a 900 kiállítót felvonultató vásárra – mondta az ügyvezető igazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.