A Praktiker Kft. abban látja a fenntartható növekedés kulcsát, ha a 150 milliárd forintra becsült hazai kiskereskedelmi építőanyag-piacon a jelenlegi 0,8-ről 3 százalékra növeli piaci részesedését 2021-ig – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a társaság értékesítési igazgatója. Bagaméri László kifejtette: a hagyományos áruházi eladás és az online kereskedelem jelentőségének megtartása mellett az új stratégia a harmadik fő bevételi forrás, a Prémium plusz program megreformálására összpontosul. Elmondása szerint a tavaly 39,2 milliárd forintos árbevételű barkácslánc ezentúl három célcsoportra fókuszál a program keretében: a mesteremberekre, a nagyvásárlókra és az építési projektekben való részvételre.
Utóbbi a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Praktiker tudatosan a közbeszerzések felé mozdul. Ha nem is utakat vagy stadionokat építene, de beszállítóként családi és társasházak vagy szállodák mellett akár irodaépületek, üzemcsarnokok, mezőgazdasági tárolók kivitelezőivel működne együtt. Éppen ezért fokozatosan bővíti a tégla-, a beton- és a cserépkészleteit, de az értékesítési igazgató szerint ebben a szegmensben éppen a bőséges termékpaletta jelenthet versenyelőnyt a cégnek, hiszen jó árajánlatot többen is tudnak adni, mint ahogy a szállítói kapacitás biztosítását más is megoldhatja.
A magyar piacra 1998-ban lépő, jelenleg 20 egységet működtető Praktiker mintegy 1400 embert foglalkoztat. Bagaméri László szerint az új üzletág egyrészt új munkahelyeket teremt, másrészt a meglévő állomány átképzését, a munkaerő hatékonyságnövelését is maga után vonja. Az építési projektek mellett a prémiumprogramban az évente legalább 500 ezer forintért vásárló mesteremberekre, burkolókra, lakatosokra, villanyszerelőkre is épít a vállalat, nekik az esetenként 100 ezer forint alatti vételeknél is 10 százalék kedvezmény jár ezentúl. A nagyvásárlók körébe a kivitelezőket, partnercégeket, éttermeket, szállodákat, közintézményeket és üzemeltető cégeket tömörítenék a keretszerződéssel rendelkező, évente legalább 800 ezer forintot költő vevők mellett.
Az új stratégiához kapcsolódó szervezeti háttérfolyamatokról annyit bocsátott előre a Praktiker, hogy még idén kiépítik az adatbázist az új rendszer indulásához. Létrehozzák a program vásárlói kártyáit, az új üzletágat összehangolják a hagyományos áruházi eladásokkal. Az értékesítési igazgató szerint egyfajta előremenekülés a célcsoportok újrapozicionálása, noha elégedetlenségre nincs ok, hiszen tavaly a több mint 500 partnercéggel 40 ezer tranzakciót bonyolítottak le, az aktív törzsvásárlói kör közel 20, az online kereskedelem pedig 5 százalékát hozta a teljes forgalomnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.