BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alapjaiban változtatnák meg a Nestlét

Nagy tettre szánta el magát Daniel Loeb, a svájci Nestlében 40 millió részvénnyel rendelkező Third Point fedezeti alap vezetője, gyökeresen megreformálná a Nestlé élelmiszeripari óriást.

A világ legnagyobb élelmiszeripari óriását próbálja megreformálni Daniel Loeb, a svájci Nestlében 40 millió részvénnyel rendelkező Third Point fedezeti alap vezetője. A részvényeseknek írt, vasárnap publikált levelében az aktivista befektető azt javasolja, hogy a babatápszertől a kutyaeledelig gyakorlatilag mindent gyártó Nestlé szűkítse termékpalettáját, és adja el az olyan profilidegen érdekeltségeit, mint a L’Oréal. A kozmetikai cégben 23 százalékuk van a svájciaknak. Loeb az utóbbi két évtized egyik legismertebb aktivista befektetője, a rá bízott dollármilliárdokkal akár piacvezető cégekben is meghatározó befolyást tud szerezni. Előbb kívülről osztja a tanácsokat, majd ha akkora paketthez jut, amely már igazgatósági tagsággal jár, nekilát érdekei érvényesítésének, ami gyakran a vállalat feldarabolását eredményezi. A lényeg, hogy minél nagyobb részvényesi értéket préseljen ki a cégből.

fotó: AFP

A Nestlébe 3,5 milliárd dollárt invesztált eddig, s ezzel a cég hatodik legnagyobb tulajdonosává vált. Loeb szerint radikális változások kellenek ahhoz, hogy a Nestlé a kisebb, a piaci igényekre villámgyorsan reagáló konkurenseivel is felvegye a versenyt. Ennek is tudja be, hogy a cég öt éve képtelen javítani az egy részvényre eső eredményén. Olyan rosszul azért nem megy a bolt, a Nestlé árfolyama az utóbbi 12 hónapban 15 százalékkal erősödött, ennél jobbat a brit-holland Unilever tudott csak felmutatni. A The New York Times epésen megjegyzi, hogy Loeb nem olvassa saját cégének sajtóközleményeit, ezekből ugyanis kiderül, hogy a nyitás már zajlik: ennek jegyében a Nestlé az Amazonnal összefogva interaktív házi főzőtanfolyamot indított, a Maggi levesporaiban a vásárlói igényeknek megfelelve áttért a természetes összetevők alkalmazására, továbbá 77 millió dollárért bevásárolta magát az egészséges készételeket forgalmazó Freshly futárszolgálatba. A Third Pointnak azonban ez édeskevés, s ezt a mostani levéllel a Nestlé vezetőinek is a tudtukra adta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.