A projekt megvalósítására a jelenlegi tervek szerint mintegy kétmillió eurót szánnak, ennek negyedét állja majd a város, a fennmaradó rész pedig a leendő üzemeltető, a Slovnaft beruházása lesz.
„Budapesten már konkrét tapasztalatokat szereztünk egy hasonló projekt megvalósítása során, így örömmel vettük, hogy az önkormányzat a mi ajánlatunk mellett döntött” – mondta Világi Oszkár, a Slovnaft vezérigazgatója.
A pozsonyi közbringa rendszer jövő tavasszal kezd majd működni, a próbaüzem idején Pozsony, Óváros, Ligetfalu, Újváros és Főrév (Ruzinov) városrészben, később – a fokozatos bővítés nyomán – pedig a többi kerületben is kiépül. A kerékpár-kölcsönző rendszer hasonlóképpen működik majd, mint Budapesten a Mol Bubi, vagyis egy informatikai rendszeren keresztül egymáshoz kapcsolódó kerékpár-dokkoló állomások hálózata lesz, amelyek bármelyikén lehetőség lesz a kerékpárok bérlésére és leadására is.
„Pozsonyban sok megoldatlan probléma nehezíti a kerékpáros közlekedést, ez a projekt végre minőségi előrelépést jelent majd ezen a területen” – mondta Ivo Nesrovnal, Pozsony főpolgármestere a leendő rendszerről, amely reményeik szerint a közlekedési problémák enyhítése mellett a károsanyag-kibocsátás csökkenéséhez is hozzájárul majd.
A projekt kivitelezői egyelőre nem közölték, hogy mi lesz a pozsonyi közbringa rendszer megnevezése, azt viszont igen, hogy várhatóan 750 kerékpárral működik majd, és a kölcsönzői dokkokban elektromos és hagyományos kerékpárok igénybevételére is lehetőség lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.