Nagyon sikeresek a Mercedes-Benz kompakt autói, a gyárak alig győzik kielégíteni a megrendeléseket – nem termelnek raktárra, csak és kizárólag leadott megrendelések után indítják el az autók legyártását, legyen szó magán- vagy flottavásárlóról.
A gyár hétéves modellciklussal számol, tehát úgy két év múlva kezdődik a generációváltás, azt követően a jelenlegi 5 helyett már 8 típus alkotja majd az alsó középkategóriás kínálatot. Az eddiginél sokkal nagyobb lesz a variációs lehetőségek száma, amire egyfelől felkészítik a már meglévő kecskeméti üzemet, másfelől felépítik a második ütemet: megduplázzák a kapacitást.
A magyarországi üzem az egyik tesztközpontja az Ipar 4.0-nak nevezett digitalizációnak, amelynek keretében például bevezették azt a rendszert, hogy a szalagon haladó autót egy külön neki dedikált munkaasztal követi. Ezen előre összeállítják a beszerelésre váró alkatrészeket, így nem a szalagon dolgozó munkásnak kell gondolkodnia, hogy hova kell nyúlnia, hanem a megfelelő fakkból kivett alkatrészt kell beszerelnie. Ennek a módszernek az előnye, hogy fel lehet gyorsítani a szalagot.
A munkaasztalokat önjáró robotok mozgatják a futószalag végpontjai és a logisztikai központ között, a felszabadult területen pihenőhelyeket alakítottak ki a munkásoknak, a változatlan hosszúságú szünet idején tehát több időt tölthetnek tényleges pihenéssel, hiszen nem kell olyan messzire menniük.
A meglévő üzemre a közeljövőben még 580 millió eurót költenek, a bővítés központi eleme egy 99 ezer négyzetméteres új karosszériaüzem felépítése, illetve a kínálat átalakulása miatt megteremtik a feltételét a hibrid- és az elektromos autók gyártásának is. Ez csak a kezdet, hamarosan indul az a beruházás, amelynek keretében mintegy 1 milliárd eurós költséggel megvalósítják a második ütemet: egy, a jelenlegi 4000 főt foglalkoztató üzem mellett egy újabb, 2500 főt foglalkoztató gyártóegység létesül.
Ezzel a jelenleginél kétszer nagyobb kapacitású, rugalmas gyár jön létre, ahol nemcsak különböző kompakt autókat tudnak majd gyártani, de eltérő architektúrájúakat, akár hosszmotoros típusokat is. A hangsúly továbbra is a kompakt típusokon lesz idehaza, de így az esetleges keresleti csúcsokat akár a magyar üzem bevonásával tudja majd kielégíteni a Mercedes, nem kell külső partnerekhez fordulnia.
2009. október 16-án volt a kecskeméti gyár alapkőletétele, két és fél évvel ezután, 2012. március 29-én volt az ünnepélyes gyáravatás, ekkor kezdték a B osztály sorozatgyártását. 2013. január 25-én indult a CLA kupé, harmadik modellként, 2015. január 20-án pedig a CLA Shooting Brake gyártását indították be. 2016. február 15-én készült el a félmilliomodik autó, egy fekete színű CLA. Közel 4000 ember dolgozik az üzemben, tavaly több mint 180 000 autót készítettek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.