Tavaly összesen 150,98 milliárd forintos árbevételt ért el a négy vezető magyarországi sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a hazai piachoz importsöreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. – értesült a Világgazdaság. Mindez egyszázalékos bővülés az érintett cégek 2015-ös, 149,69 milliárdos együttes forgalmához képest, 2014-ben pedig ugyanez a mutató még „csak” 142 milliárd volt. Tekintve, hogy iparági szakértők szerint az említett öt vállalat lefedi a teljes magyar sörpiac legalább 90 százalékát, a kisüzemi főzdékkel és a szürkeimporttal együtt a szektor teljes bevétele éves szinten megközelíti a 170 milliárd forintot.
Az ágazat legnagyobb magyar szereplője továbbra is a Dreher maradt, amely nem auditált becslés szerint 2,55 millió hektoliter sör eladásával 53,89 milliárd forintos forgalmat ért el a 2016 áprilisától 2017 márciusáig tartó üzleti évben. Ez 1,2 százalékos növekedésnek felel meg az előző évi 53,25 milliárd forinthoz képest. A Dreher lapunknak arról számolt be, hogy kihívásokkal teli esztendőt zárt, hiszen a magyar labdarúgó-válogatott sikeres Európa-bajnoki szereplése csak részben ellensúlyozta a kedvezőtlen időjárást, a riói olimpia zömében hajnali órákra eső programja pedig csak elhanyagolható mértékben növelte a fogyasztást. A társaság tapasztalatai szerint tavaly is folytatódott a prémiumsörök 2015-ben kezdődő pozitív trendje, ebben a kategóriában két számjegyű növekedést értek el, de az értékesítést a gazdaságos szegmens növekedése és az export is húzta.
Tovább közelített tavaly a Dreherhez a Heineken Hungária, amely 1,5 százalékos növekedéssel 52,36 milliárd forintos forgalmat ért el. A sörpiacon tapasztalható kedvező folyamatok hatására nőtt az elmúlt évben a gyártók árbevétele is a cég értékelése szerint. A Heineken csoport hazai leányvállalata, amely Sopronban és Martfűn készíti termékeit, arról tájékoztatta lapunkat, hogy a tavalyi a prémiumsörök éve volt, a sörkülönlegességek és a cseh sörök kategóriái nőttek átlagon felül. Emellett a nemzetközi, illetve hazai középáras termékek szegmense többévi csökkenés után stabilizálódott tavaly, a pozitív elmozdulás pedig idén is lendületet adhat a piacnak. A Heineken Hungária számos újdonsággal készült a sörszezonra, ilyen például a Soproni Óvatos Duhaj IPA, az Affligem, a Mort Subite vagy az alkoholmentes Heineken 0,0.
A Borsodi Sörgyár 33,42 milliárd forintos árbevétellel zárt tavaly, ennek harmadát együttesen sem érte el a Pécsi Sörfőzde és a Carlsberg Hungary. A vezető gyárakat összefogó Magyar Sörgyártók Szövetsége (MSSZ) arról számolt be, hogy az öt nagyvállalat 6,7 millió hektoliter sört értékesített az elmúlt évben. Ez 2,5 százalékos növekedés 2015-höz képest, de a javulás az MSSZ szerint kizárólag az exportnak tudható be, amely 40 százalékkal ugrott meg egy év alatt. A szövetség igazgatója, Schillinger Attila szerint, ha a várakozásoknak megfelelően meleg, napos lesz a nyár, 2-2,5 százalékkal is bővülhet idén a piac. Továbbra is a söripar az egyik legnagyobb foglalkoztató, közvetlenül 1700, közvetve, a teljes értékláncon keresztül pedig csaknem 24 ezer főnek ad munkát. A szektor adó- és járulékbefizetései meghaladták a 72,5 milliárd forintot tavaly, ebből 42 milliárdot tett ki a jövedéki adó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.