Az előző negyedévhez képest hasonló árbevétel-növekedésre, ugyanakkor nagyobb nyereségbővülésre számítanak a következő egy év során a hazai kkv-k. „A K&H kkv bizalmi index legutóbbi eredményei azt mutatják, hogy jelenleg a hazai vállalkozások 5,5 százalékos árbevétel-növekedésre és 3,6 százalékos profitbővülésre számítanak. Ez azt jelenti, hogy a bevétel-növekedés dinamikája várhatóan nem fog változni, nyereség szempontjából azonban látványos ugrás a korábbi 3,2 százalékhoz képest” – tájékoztatott Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
„Ha az átlag mögé nézünk, az is jól látható, hogy az éves árbevétel nagysága alapján elég erőteljes eltérés mutatkozik a vállalkozások pénzügyi jövőképét illetően. A mikrocégek átlag alatti, 5,1 százalék és 3,3 százalékos növekedést várnak az árbevételben és a profitban. A kisvállalkozások 5,5 százalékos és 3,4 százalékos növekedéssel terveznek, míg a 300 millió forint éves árbevételt meghaladó középvállalatoknál jóval az átlag fölötti a várakozás: 8,7 százalék, illetve 6,9 százalék bővülést várnak bevétel és nyereség tekintetében” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán.
Érdemes azt is megnézni, hol működik az adott cég, hiszen lokáció szerint is komoly eltérések mutatkoznak a várt pénzügyi eredményekben. Úgy tűnik, a kelet-magyarországi cégek jóval kedvezőbben látják a következő egy évet, mivel az alföldi kkv-k 7,1 százalékos, illetve 4,9 százalékos, az észak-magyarországi vállalkozások pedig 6,3 százalékos és 4,7 százalékos bővülést becsülnek az árbevételt és profitot illetően. „Felméréseink alapján közel minden ötödik kkv (18 százalék) nyitott arra, hogy bővülés esetén más városban vagy régióban is gondolkodjon. Ilyenkor érdemes lehet azt is megnézni, hogy a kiválasztott új helyen működő cégek milyen pénzügyi kilátásokkal bírnak, hiszen igen nagy lokális különbségek vannak a jövőbeli várakozásokat illetően” – tanácsolja a kkv szakértő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.