BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Trumpék a szállodaiparban erősítenek

Ötvenezer dollárt fizetett a kampánykasszába Suresh Chawla mississippi szállodalánc-tulajdonos. Számára megvalósult az amerikai álom: közös vállalkozást indíthat Donald Trump családjával.

Bár Donald Trump hivatalából fakadóan elnöki mandátuma lejártáig visszavonult minden üzleti tevékenységtől, ez nem akadályozza meg abban, hogy a választási kampány során tett észrevételeit a családja profitra váltsa. A vállalkozást továbbvivő fiai – Eric és Donald Trump Jr. – hétfő este jelentették be, hogy nemzeti szállodaláncot alapítanak, s ennek a hoteljeivel népesítik be a kisvárosokat. A tavalyi kampánykörút idején tűnt fel Trumpéknak, hogy míg luxusszállókból bőséges a kínálat, az átlagos választó számára is hozzáférhető olcsó szállodákból vidéken jelentős hiány van. Ennek azonban vége lesz, ha az American Idea munkanéven futó szállodaprojekt megvalósul. Az e nevet viselő szállodák a tervek szerint annyira mégsem lesznek fapadosak, háromcsillagos körülményeket akarnak teremteni az utazók és a megpihenni szándékozók számára. A szállók alapkoncepciója hazafias érzelmekre játszik, az Amerikát naggyá tevő, nemzeti büszkeségek közé sorolt márkák és termékeik lesznek a fókuszban. Így egy szálló lobbijából sem hiányozhatnak például a Coca-Cola retró italautomatái, és a szobák berendezése is a klasszikus amerikai életérzést idézi majd.

Forrás: AFP

A Trump Organization és partnere szerint színtiszta üzleti vállalkozásról van szó, ez azonban némi kételyt ébreszt a szemlélőben, hiszen az első szállókat „hazai pályán”, a Mississippi deltájában húzzák fel, ahol Trump tavaly 18 százalékot vert Hillary Clintonra. Partnere is egy helyi szállodás, akinek a családi vállalkozása vesz részt a projektben. Suresh Chawla 17 szállót üzemeltet a környéken, az indiai származású üzletember tavaly találkozott a választási körúton lévő akkori elnökjelölttel, majd 50 ezer dolláros adományával részt is vállalt kampányának finanszírozásában. Trumpék ezt nem felejtették el, s pár hónappal ezelőtt maguk keresték fel Chawlát, hogy működjenek együtt a lánc létrehozásában.

A tervek szerint hamarosan találkozhatunk az első American Idea szállókkal, ugyanis a Chawla-lánc három egységét alakítják át, s látják el a márkát jellemző új arculati elemekkel – írja a The New York Times. S hogy az olcsó American Idea ne rontsa a luxuskategóriában érdekelt Trump-szállodabirodalom imá­zsát, semmilyen jelzés sem utal majd arra, hogy az elnöki családnak bármi köze lenne ehhez a vállalkozáshoz. A lánc bővülését zöldmezős beruházások mellett partnerek bevonásával képzelik el, már meglévő vendégfogadók cégérének átfestésével, a licencek eladásával. Hasonlóan a pár hónapja meghirdetett négycsillagos Scion hotellánc ötletéhez, azzal a különbséggel, hogy utóbbinál a család az üzemeltetésből is kiveszi a részét.

Amerikában húszezerre teszik a kisvárosi szállodák számát, az STR szakportál szerint tehát bőven van hely a piacon. A területi megoszlás is nagyon változatos, Mississippiben például csupán 250 középkategóriás szállóban várják a vendégeket. A piaci résre egyébként nemcsak Trumpék figyeltek fel, a Hilton is nemrég kezdte meg megfizethető áron szállást kínáló láncának felépítését. Érdekesség, hogy ők a Tru márkanevet választották.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.