Több baleset is történt az elmúlt időszakban a CAF-villamosok fékrendszere miatt – írja az Inforádió hozzátéve: ennek oka, hogy a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő járművek fékereje gyenge, a villamosoknak sokkal nagyobb fékutat kell megtenniük, mint egy hagyományos villamosnak.
A rádiónak nyilatkozó járművezetők ezt megerősítették. Elmondásuk szerint, ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt vészfékezésre kényszerülnek, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet, nem tudják feloldani a fékhatást. Emiatt az utasok elvesztik egyensúlyukat, eleshetnek és amellett, hogy mentőt kell hívni torlódások is kialakulnak a vonalon.
A cikk végül kitért rá: a balesetek csak abban az esetben válhatnának elkerülhetővé, ha átállítanák a járművek fékrendszerét. Ha vészfékezéskor oldhatna a rendszer és megszűnhetne a folyamatos erőteljes fékhatás azzal az utasbalesetek nagy részét megelőzhetnék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.