Újabb rádiós szereplő jelenhet meg a piacon, az egykor Csetényi Csaba és Krskó Tibor tulajdonában lévő (ma már csak Krskó által jegyzett) HGY Invest Kft. ugyanis a közelmúltban hárommillió forinttal megalapította a Regionális Rádió Kft.-t. Csetényi és Krskó régóta közel áll a kormányhoz, cégeik a kabinet különböző kommunikációs kampányaiban kaptak szerepet.
A HGY Invest legutóbb azért került be a hírekbe, mert leányvállalata, a szintén nemrégen alapított Radio Sales House Kft. néhány hónappal ezelőtt beszállt a közrádió és egyes vidéki rádiók reklámidejének értékesítésébe. (A Radio Sales House 51 százalékos tulajdonosa a HGY Invest Kft., mellette az Atmedia televíziós kereskedőház 49 százalékos tulajdonos.) A HGY Invest KOD Média sales house vállalkozása egyebek között számos vidéki rádió reklámidejének értékesítésével is foglalkozik. A KOD Média értékesíti a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó Modern Media Group kiadásában megjelenő Lokál reklámhelyeit. Az Atmedia pedig a közelmúltban került Tombor András üzletemberhez, aki egy időben a Multireklám Zrt. vezetője volt, és Orbán Viktor miniszterelnöki biztonságpolitikai főtanácsadójaként is tevékenykedett.
A Radio Sales House Kft.-t Hanák Tamás – a Mediaworks egykori napilapüzletág-vezetője, egyben vezérigazgató-helyettese – vezeti, és ő az ügyvezetője a frissen alapított Regionális Rádió Kft.-nek is.
A közeljövőben megjelenő vidéki rádiós frekvenciára kíván pályázni a Regionális Rádió Kft., és ha nyer a pályázatokon, akkor helyi rádiót akar üzemeltetni – nyilatkozta a Világgazdaságnak Hanák Tamás. (A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság [NMHH] számos vidéki városra ír ki rádiós pályázatot, ezek között lesz Tatabánya, Székesfehérvár, Szolnok.) A Regionális Rádió tehát itt akar indulni, mert mint Hanák fogalmazott, ezekben a helyi rádiókban látnak olyan értékeket, amelyeket érdemes továbbvinni. Az ügyvezető hangsúlyozta, ha több helyi frekvenciát is elnyernek, a rádiók önállóan fognak működni, saját tartalommal, vagyis nem központilag állítják majd elő a műsorokat. (Ez utóbbira egyébként a médiatörvény lehetőséget ad, és például a Rádió 1 él is ezzel, vagyis az adás bizonyos részében központi tartalmat sugároznak.) Ha a Regionális Rádió sikerrel jár a pályázatokon, akkor ezen adók reklámidejét is a – részben – szintén a HGY Investhez kötődő Radio Sales House Kft. értékesíti majd, amely jelenleg is kínálja a közrádió, a Sláger FM és mintegy hatvan helyi rádió reklámidejét. Ha a portfólió újabb rádiókkal bővülne, a Radio Sales House Kft. egy csomagban még több adó reklámhelyét tudná felkínálni ügyfeleinek – emelte ki Hanák.
A Regionális Rádió Kft. stratégiája szerint a vidékre koncentrál, és nem a fővárosra, ahol rövidesen két frekvenciát pályáztat az NMHH. A budapesti 101,6 MHz-es frekvencia pályázati felhívásának tervezete már meg is jelent. A tervezetből kiderül, hogy ez inkább a protestáns egyháznak szól, hiszen speciális karakterisztikájú, a reformáció 500. évfordulójára való tekintettel, történelmileg jelentős hagyománnyal rendelkező, protestáns irányzatokhoz köthető tartamú pályázati ajánlat nyújtható be. A másik, szintén budapesti 98,6 MHz-es frekvenciára vonatkozó pályázat még nincs olyan stádiumban, hogy kiderülhetne a hatóság ezzel kapcsolatos szándéka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.