A vasúti közlekedés biztonságát javítják, a piaci szereplők számára egyértelműek és alkalmazhatók a vasúti karbantartási rendelet módosítására tett szakmai javaslatok. Ezek véglegesítésén jelenleg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) dolgozik, a rendelet hatályba léptetését 2018. január 1-jére halasztották, hogy további 6-8 hónapot kapjanak az érintettek az előírások maradéktalan teljesítésére – közölte a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület kedden az MTI-vel.
A rendelet módosítása előírja többek között az elvégzett karbantartási munkák teljes körű, visszakereshető dokumentálását és azt, hogy a karbantartó műhelyek üzemeltetőinek felelősségbiztosítása kiterjed a személyi sérüléssel, dologi, környezetszennyezési és sérelemdíjjal kapcsolatos kockázatokra, valamint a kártérítésre is. A jogszabály szerint csak megfelelő engedéllyel vagy tanúsítvánnyal rendelkező alvállalkozások láthatnak el javítási vagy karbantartási feladatokat, a járművizsgák pedig – megfelelő tárgyi és személyi feltételek biztosításával – a karbantartás helyén is elvégezhetőek. Könnyebbé válik a szakember-utánpótlás, mivel például egy mérnök szakterületi vezetői kinevezéséhez az eddigi 5 év helyett 3 év szakmai előélet szükséges – írták.
Az NFM jelenleg a javaslatcsomag alapján a dokumentum véglegesítésén dolgozik, miután a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület koordinálásával a jogalkotó, a hatóság és az érintett vállalatok képviselői március és május között több munkacsoportban egyeztettek – írták.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.