BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak semmi pánik: a BKV szerint az M3 metró biztonságos

A BKV szerint az M3 metró biztonságos és – ahogy eddig, ezután is – mindenki teljes nyugalommal igénybe veheti

Sajnálatos módon egyes médiumokon keresztül olyan rémhírterjesztés zajlik, mely alkalmas arra, hogy a metrón közlekedő utasainkat elbizonytalanítsa a metró biztonságos üzemelésével kapcsolatban – közölte a BKV. A BKV vezetése is megerősítette, hogy az M3 metró biztonságos és – ahogy eddig, ezután is – mindenki teljes nyugalommal igénybe veheti.

A BKV vezetése kijelenti, hogy amennyiben a szigorított ellenőrzések alkalmával bármilyen problémát észlelnének a társaság szakemberei, úgy természetesen a kérdéses vonalat, vagy szerelvényeket a BKV haladéktalanul leállítaná. A BKV számára első az utasok biztonsága és ennek érdekében minden lehetséges intézkedést megteszünk – írták.

A Népszava szerint azonban nem teljesen zökkenőmentes a magyar és az orosz együttműködés a 3-as metrókocsik hibaelhárítása körül. A BKV korábban már azt írta, hogy közlése szerint megtalálták a hiba okát, Tarlós István főpolgármester szerint a metrókocsik ajtónyitási problémáit az okozhatta, hogy a szerelvényekbe beszerelt optikai kábeleket sikerült rosszul összedugni.

Forrás: AFP

A Népszavának egy, a 3-as vonalán közlekedő régi és új metrókocsik állapotát jól ismerő forrás azonban ezt kacsának nevezte. A lap úgy tudja, a megoldást az hátráltatja, hogy nincs korlátlan bizalom a felek között, az információáramlás akadozott a BKV és a gyártó között, az orosz konstruktőrök megérkezéséig. „Még a számítógépről sem tudtak adatokat lekérni, mert a szoftverkulcsot, vagyis a hozzáférést az oroszok nem adták át. A kétoldali ajtónyitásról sem tudtak adatot leszedni a BKV-sok, csak az oroszok” – számolt be a feszültséget okozó helyzetről egy forrás a hét végén.

Eddig 29 millió eurót, vagyis 9 milliárd forintot utalt át a BKV a 3-as metró felújított szerelvényeiért az orosz Metrowagonmashnak – közölte a BKV a lappal. Ez öt szerelvény ára. A BKV nem árulta el, milyen ütemezésben fizet, de arra utalhat a részletenkénti átutalás, hogy a fizetés a forgalomba helyezéstől függ, miután a Budapestre szállított 10 szerelvény közül eddig hat szerezte meg az engedélyt. Ha teljesül a szerződés, az orosz gyártónak összesen 261 millió euró jár 222 darab felújított metrókocsiért.

Ma reggel Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója z M1 aktuális csatornán azt mondta:

mind világviszonylatban, mind Budapesten a metrózás az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód.

Bolla Tibor úgy vélekedett, hogy a felújított szerelvények kiütközött hibái nem olyan súlyosak, mint ahogyan az sok helyen megjelent. A problémák bosszantóak voltak, de nem veszélyeztették az utasbiztonságot – szögezte le, hozzátéve:

az ajtónyitási gondokat okozó kábel- és szoftverhibát kijavították a mérnökök.

Apróbb rendellenességek még előfordulnak, például az utastájékoztatási rendszerben, a hét második felében azonban remélhetőleg visszakapják az utasok a felújított szerelvényeket az M3-as vonalon – közölte az elnök-vezérigazgató.

A hibákért bocsánatot kért a budapesti metró utasaitól a metrószerelvények felújítását végző orosz cég vezérigazgatója. Borisz Bogatirjev a budapesti utazóknak címzett, múlt pénteki közleményében azt írta: „a Metrovagonmas vállalat csapata és vezetése nevében szeretnék bocsánatot kérni a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárunkban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az elmúlt hetekben”.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.