Sajnálatos módon egyes médiumokon keresztül olyan rémhírterjesztés zajlik, mely alkalmas arra, hogy a metrón közlekedő utasainkat elbizonytalanítsa a metró biztonságos üzemelésével kapcsolatban – közölte a BKV. A BKV vezetése is megerősítette, hogy az M3 metró biztonságos és – ahogy eddig, ezután is – mindenki teljes nyugalommal igénybe veheti.
A BKV vezetése kijelenti, hogy amennyiben a szigorított ellenőrzések alkalmával bármilyen problémát észlelnének a társaság szakemberei, úgy természetesen a kérdéses vonalat, vagy szerelvényeket a BKV haladéktalanul leállítaná. A BKV számára első az utasok biztonsága és ennek érdekében minden lehetséges intézkedést megteszünk – írták.
A Népszava szerint azonban nem teljesen zökkenőmentes a magyar és az orosz együttműködés a 3-as metrókocsik hibaelhárítása körül. A BKV korábban már azt írta, hogy közlése szerint megtalálták a hiba okát, Tarlós István főpolgármester szerint a metrókocsik ajtónyitási problémáit az okozhatta, hogy a szerelvényekbe beszerelt optikai kábeleket sikerült rosszul összedugni.
A Népszavának egy, a 3-as vonalán közlekedő régi és új metrókocsik állapotát jól ismerő forrás azonban ezt kacsának nevezte. A lap úgy tudja, a megoldást az hátráltatja, hogy nincs korlátlan bizalom a felek között, az információáramlás akadozott a BKV és a gyártó között, az orosz konstruktőrök megérkezéséig. „Még a számítógépről sem tudtak adatokat lekérni, mert a szoftverkulcsot, vagyis a hozzáférést az oroszok nem adták át. A kétoldali ajtónyitásról sem tudtak adatot leszedni a BKV-sok, csak az oroszok” – számolt be a feszültséget okozó helyzetről egy forrás a hét végén.
Eddig 29 millió eurót, vagyis 9 milliárd forintot utalt át a BKV a 3-as metró felújított szerelvényeiért az orosz Metrowagonmashnak – közölte a BKV a lappal. Ez öt szerelvény ára. A BKV nem árulta el, milyen ütemezésben fizet, de arra utalhat a részletenkénti átutalás, hogy a fizetés a forgalomba helyezéstől függ, miután a Budapestre szállított 10 szerelvény közül eddig hat szerezte meg az engedélyt. Ha teljesül a szerződés, az orosz gyártónak összesen 261 millió euró jár 222 darab felújított metrókocsiért.
Ma reggel Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója z M1 aktuális csatornán azt mondta:
mind világviszonylatban, mind Budapesten a metrózás az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód.
Bolla Tibor úgy vélekedett, hogy a felújított szerelvények kiütközött hibái nem olyan súlyosak, mint ahogyan az sok helyen megjelent. A problémák bosszantóak voltak, de nem veszélyeztették az utasbiztonságot – szögezte le, hozzátéve:
az ajtónyitási gondokat okozó kábel- és szoftverhibát kijavították a mérnökök.
Apróbb rendellenességek még előfordulnak, például az utastájékoztatási rendszerben, a hét második felében azonban remélhetőleg visszakapják az utasok a felújított szerelvényeket az M3-as vonalon – közölte az elnök-vezérigazgató.
A hibákért bocsánatot kért a budapesti metró utasaitól a metrószerelvények felújítását végző orosz cég vezérigazgatója. Borisz Bogatirjev a budapesti utazóknak címzett, múlt pénteki közleményében azt írta: „a Metrovagonmas vállalat csapata és vezetése nevében szeretnék bocsánatot kérni a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárunkban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az elmúlt hetekben”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.