Az idei második negyedévet kedvező eredménnyel zárta a Puma. Az utóbbi évek gyenge eladásai után forgalma 17,2 százalékkal, 968,7 millió euróra emelkedett, nyeresége 21,9 millió euróra nőtt a tavalyi év azonos időszakában elért 1,6 millió euró után.
A 2007 óta a francia Kering luxuskonszern irányítása alatt álló Puma, a devizaárfolyam hatásoktól megtisztítva, az értékesítési árbevétel 12-14 százalékos növekedését várja, míg a működési nyereség 205-215 millió euró lesz az idén a tavalyi 128 millió euró után a vállalat várakozásai szerint.
A Puma és az Adidas elődjét, a Gebrüder Dassler Schuhfabrikot 1924-ben alapította egy német testvérpár, Rudolf és Adolf Dassler. Később azonban különváltak, Adolf (Adi) Dassler nevéből lett az egyik cég neve Adidas, míg a másik céget, a Pumát 1948-ban Rudolf Dassler alapította, eredetileg Ruda néven. A Puma és az Adidas központja is a bajorországi Herzogenaurachban található.
A német rivális Adidas első fél éves eredményeit augusztus 3-án közli. Az észak-amerikai és kínai kereslet bővülésének, továbbá az online kereskedelem kedvező teljesítményének köszönhetően erőteljesen, az elemzői várakozások feletti mértékben nőtt az Adidas árbevétele és nyeresége az idei év első negyedévében.
Az amerikai versenytárs, a Nike június végén közölt adatai szerint a világ legnagyobb sportruházati cikkeket gyártó vállalata a kedvező kínai és nyugat-európai üzletmenetnek köszönhetően növekvő, az elemzői várakozásokat meghaladó nyereséggel zárta üzleti évét.
A szakértők ettől azt várják, hogy a Nike hazai piacán, az Egyesült Államokban is erősíti pozícióját. A jó üzleti eredmények ugyanis kizárólag a nyugat-európai és a kínai értékesítés bővülésének köszönhetőek, az amerikai piacon stagnáltak az eladások, főleg az ősrivális Adidas erős konkurenciája miatt.
A befektetők kedvezően fogadták a Puma eredményeit, szerdán délután kettő órakor a vállalat részvényének árfolyama 0,11 százalékos pluszban, 334,38 eurón állt a frankfurti tőzsdén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.