Felkészült az idei gabonatermés szállítására a Rail Cargo Hungaria (RCH), de hatékonyabban is dolgozhatna, ha a vonatai gyorsabban fordulhatnának meg az indulási és a célállomások között – erről a társaság irányvonatos gabonafuvarozással is foglalkozó egységének vezetője, Göbl Severin beszélt a minapi Bajai Gabona Partnerség Találkozón. Például az olaszországi célállomásokra irányuló forgalomban a tíznaponkénti forduló lenne a kedvező, a valóság azonban a havi egyszeri alkalom. Az ok az lehet Göbl Severin szerint – akit az RCH összefoglalója idéz –, hogy Magyarországról a fuvar Horvátországon, Szlovénián keresztül érkezik Olaszországba, azaz négy állam vasúti infrastruktúráját érintve kell menetvonalat biztosítani és határátmenetet teljesíteni. Így viszont, bárhol is keletkezik késedelem, borul a menetrend: a vonat nem ér oda a megadott időre a rakodóhelyre, vagy nem éri el a kikötőben várakozó gabonaszállító hajót.
A megoldás az lehet, ha egy kézbe kerül a fuvarszervezés. Az RCH-t is magában foglaló Rail Cargo Groupnak már a térség minden országában van spedíciós, illetve vasútvállalata, amelyek összehangolhatnák a közreműködők munkáját.
A fuvarozás hatékonysága növelhető 100 köbméteresnél nagyobb befogadóképességű kocsikkal is, de még nem kezdődött meg a közforgalmú rakodóhelyek ehhez szükséges korszerűsítése. Eleve kevés hazai terminál rakodási technológiája és vasúti kiszolgálása felel meg a mai hatékonysági követelményeknek a szakember szerint. Sok szakaszon a vasúti pályán sem közlekedhetnek a legmagasabb tengelyterhelésű vonatok, csak külön engedéllyel, ám ekkor számos szakaszon két mozdonnyal kell továbbítani őket, ami többletkiadással jár.
Hagyományosan a Rail Cargo Hungaria teljesíti a vasúton lebonyolított hazai gabonaexport mintegy 70 százalékát – 600-800 ezer tonnát –, amelyhez a csoport speditőrvállalata, a Rail Cargo Logistics Hungaria további több százezer tonna fuvart szervez. Ehhez az RCH-nak mintegy 800 saját gabonakocsija van, de szükség esetén bérelhet is. Maga a Rail Cargo Group 23 ezer kocsiból álló vagonparkkal rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.