A lengyel és a román utazókkal összehasonlítva mi, magyarok tartjuk a legfontosabbnak a nyaralást, és ennek megfelelően mi is költünk fejenként a legtöbbet nyári utazásainkra – derült ki a Wizz Tours online utazási szolgáltató közép-európai országokat összehasonlító nyári foglalási adataiból.
A Wizz Tours a magyar, a román és a lengyel utazók több ezer idei foglalását vetette össze június 30-ig, tehát az első igazi nyári hónap végéig bezárólag. Ezekből az adatokból derült ki, hogy míg tavaly átlagosan 44 nappal az utazás előtt foglaltunk, idén több mint egy héttel korábban, átlagban 52 nappal indulás előtt már lefoglaltuk a nyári utakat. „A nyári utazási szezon zárásakor ezek a számok várhatóan valamennyivel alacsonyabbak lesznek, hiszen csak most érkezünk el a last minute utak legfőbb foglalási és utazási időszakához, de a trend valószínűleg az év végéig megmarad” – mondta el Csanálosi István, a Wizz Tours ügyvezetője.
A három közép-európai országból Magyarország látványosan kiemelkedik a nyaralási kedv szempontjából.
Míg az összes utazást tekintve Romániában 44 százalék, Lengyelországban 45 százalék a nyaraló úticélok aránya, addig nálunk ez a szám közel 60 százalék a Wizz Tours éves mintájában. A májustól kezdődő nyári időszakban pedig természetesen még magasabb, 70 százalék fölé emelkedik a nyaralások foglalási aránya a magyar utazók körében. „A nyár persze mindenhol a fő utazási szezon, de Magyarországra ez fokozottan igaz, ami azt is jelenti, hogy nálunk sokkal alacsonyabb a szabadidős utazók körében a városlátogatások aránya” – mutatott rá Csanálosi.
A nyaralás fontosságát az is jelzi, hogy a három ország összehasonlításában messze mi költünk a legtöbbet fejenként a nyári utazásra. Átlagosan több mint 400 euró, azaz közel 125 000 forint értékben foglalnak fejenként a magyarok nyári szabadságukra, ez jóval magasabb, mint a 300 eurós, azaz nagyjából 93 000 forintos lengyel, vagy a 330 eurós, tehát valamivel százezer forint feletti román átlag.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.