Tudja a Trans-Sped folytatni a tavalyi jelentős terjeszkedést, vagy más terveik vannak?
– Az év második felében jelentős beruházási terveink vannak, de a szerződéskötések még zajlanak, ezért a részletei nem publikusak. Szeptemberre várható a végleges döntés és a publicitás. Ugyanakkor a társaság a következő 3-5 évben tudatosan nem keres akvizíciós lehetőségeket, a megszerzett piaci pozíciója és az országos lefedettség erősítésére törekszik. Így fejleszteni kívánjuk egyes üzletágainkat és a támogató területeket. Most is jelentős informatikai fejlesztések, az egységes vállalatirányítási rendszer bevezetése, valamint szervezet- és létszámfejlesztés folyik a társaságunknál.
A hazai kamionosok panaszkodnak, hogy a nyugat-európai országokban kötelesek a pihenőidejüket szálláshelyen tölteni, továbbá igazolniuk kell, hogy munkaviszonyuk és egészségbiztosításuk van. Mennyire érintik ezek a szabályok a társaságot?
– Mivel a vállalat már eleve megfelelt a nemrég megszigorított nyugat-európai szabályozásoknak, az elvárások nem érintenek minket kedvezőtlenül. Ám az idegen nyelvű dokumentumok beszerzése nagyobb adminisztrációs terhet jelent, ugyanis a sofőrök jövedelemigazolását, munkaidő-kimutatását, munkaszerződését és társadalombiztosítási igazolását több országban kell idegen nyelven beszerezni. Az, hogy a sofőröknek szálláshelyen kötelező eltölteniük a 45 órás pihenőidejüket, Németországban, Franciaországban és Belgiumban lépett életbe. Ez nehezíti, bonyolítja a fuvarszervezést. Bár a vállalat az útvonal átgondolt tervezésével, a kamion haladásának időbeli ütemezésével a szigorú szabályozások mellett is hatékonyan, az árubiztonságot szem előtt tartva oldja meg a fuvarfeladatait, a szabályozás így is többletteher a számunkra. Ám főként azokat a cégeket érinti hátrányosan, amelyek hosszabb ideig végeznek uniós munkát, ezért nem hozzák haza a sofőrjeiket.
Milyen szabályozási változásoknak örülne a cég működési területén?
– Gyakori, hogy a külföldi fuvarozók a magyarországi szabályokat megszegve szállítanak, akár megfelelő engedélyek nélkül is. A hazai fuvarozók védelme érdekében tehát szigorúan be kellene tartatni az érvényben lévő szabályokat a külföldi szolgáltatókkal szemben is, sőt tovább kellene szigorítani rajtuk. A nemzetközi egyezményeknél pedig törekedni kellene a kölcsönös egyensúly kialakítására.
Milyen esztendőre számít idén a csoport?
– Az elmúlt évek ütemének megfelelő fejlődésre, azaz növekvő árbevételre és ezzel összhangban lévő eredményre számítunk.
A debreceni székhelyű Trans-Sped csoport a korábbi időszakban új cégeket, tulajdonrészeket vásárolt, nyitott a nyugat-magyarországi piacon, és ráerősített a termelési logisztikára is. Emiatt 2010 óta növekvő árbevétele tavaly már 16,8 milliárd forint volt, létszáma pedig elérte a 750 főt. A csoport az európai és több ázsiai ország felé jelentős tételeket fuvaroz, továbbá 180 ezer négyzetméteren raktároz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.