A Budapest Taxi a kollégák és az utasoknak nyújtott szolgáltatás védelmében megoldástervezetet vitt a fővárosi önkormányzat elé, miután a jövő januártól érvényes környezetvédelmi szigorítások csaknem ellehetetlenítené sok taxis működését. Egyes felmérések szerint a flották 25-28 százaléka nem mehetne a szabályok hatályba lépése után utcára, ezzel pedig nemcsak munkahelyek vesznének el, de jelentősen emelkedne a nem teljesíthető hívások aránya is.
2018 januárjától a jelenleginél sokkal szigorúbb környezetvédelmi paramétereknek megfelelő taxik közlekedhetnek a főváros területén. A fővárosi önkormányzat rendelete értelmében az elektromos, hibrid, vagy az úgynevezett Euro5-6-os motorral felszerelt járművek kaphatnak csak engedélyt, ennek viszont a ma utasokat szállító kocsik 25-28 százaléka nem felel meg. Budapesten ugyanis pillanatnyilag 5244 jármű rendelkezik taxiállomás-használati megállapodással, ebből jövőre 1164 biztosan kiesik és további 745 sorsa bizonytalan — ezt tanúsítják a Budapest Közút Közlekedési Igazgatóság adatai, amelyeket a Budapest Taxi kft. kért ki, hogy tisztán lásson abban, mi várható a rendelet életbe lépésével. Számítások szerint ezek megfeleltetése mintegy 8,2 milliárd forintba kerülne. Oravecz Nándor, a cég ügyvezetője szerint a főváros lépése érthető és indokolt is, de csak úgy szabad nekiindulni a 2018-as évnek és a szigorításnak, ha az ezzel járó problémákra megoldásokat is adnak.
,,Önmagában a döntés, annak eredménye nemcsak több tízezer kolléga munkáját veszi el, de következménye lehet Budapest taxisforgalmának összeomlása is. Ma csak a hozzánk befutó havi több tízezer hívás 5-8 százalékát nem tudjuk teljesíteni, ha a számítások szerinti mértékben még ki is esnének járművek, ez a szám lényegesen nőne” — mondja a vezető, aki úgy látja: a kollégák jelentős része biztosan nem tudná maga előteremteni a pénzt új munkaeszköze beszerzésére, nem hitelképesek, ezzel nemcsak őket veszítenék el, hanem tovább erősítenék az illegális fuvarozások arányát. ,,Mi olyan megoldást ajánlunk, amely szerint lízingszerződéssel bérgépjárműveket biztosítanánk, ezeket 3-4 év elteltével meg is vásárolhatnak. Ehhez flotta menedzsmentet kapnak, teljes műszaki kiszolgálást, az azokból származó kedvezményeket. Ezzel a pályán tudnánk tartani kollégáinkat, de akár várnánk azokat is, akik vállalják a tiszta munkát, a nálunk bevett heti ellenőrzéseket és nincsenek ,,kütyük” a járműveikben, amivel becsapnák az utasokat” – hangsúlyozta Oravecz Nándor. A másik fontos javaslata a társaságnak a taxik reklámfelületének növelése, amely akár havi 30-60 ezer forintnyi biztos bevételt hozhatna.
A társaság számára leginkább az a fontos, hogy pályán tartsa azt a becsülhetően 1300 embert, akinek a megélhetése veszne el segítség nélkül, de több tízezreké is velük együtt, akik munkájuk hátterét biztosítják. Nem beszélve arról, hogy az utasok számára is nagy érvágás lenne a veszteség, hiszen hiányukban valóban összeomlás fenyegeti a budapesti taxis rendszert. ,,Ma a kollégák átlagéletkora 40 év fölött van, fiatalok nem igen jönnek erre a pályára, nem vonzó, mert nem elég jól vezetni, itt fontos a tolerancia, a jó kommunikáció és a munka iránti alázat. Nálunk valamennyi új belépő egy beilleszkedési folyamatban vesz részt, amely során segítünk, hogy ezeket a képességeket megszerezze és utána is folyamatosan nyomon követjük őket, munkájukat etikás kollégák segítik, ha pedig apróbb szabálysértéseket látunk, pótképzéssel is támogatjuk a sofőröket. Ez érdeke valamennyi szereplőnek, utasnak, a kollégának és persze a taxis társaságnak is: aki taxit hív, tudja, udvarias, tájékozott sofőrje lesz, aki nem csapja be” – teszi még hozzá Oravecz Nándor. Szerinte mind a főváros rendelete, mind a társaság tervei ösztönzik majd azt, hogy a szabad szolgáltatókat betereljék valamelyik szolgáltatóhoz, ami nemcsak az ő megélhetésükhöz ad nagyobb biztonságot, de a nagyobb átláthatósággal és az egységes követelményekkel az utasok kényelmét, biztonságát is erősíti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.