A beszámoló szerint a Daimlernek a dízelbotránnyal foglalkozó minisztériumi bizottság (Untersuchungskommission Abgas) előtt kell választ adnia a stuttgarti ügyészség azon állítására, miszerint egyes dízelmotorok vezérlő szoftvere tiltott funkciókkal van ellátva.
Az Untersuchungskommission Abgas vizsgálóbizottságot Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter állította fel a Volkswagen dízelbotrányának a felgöngyölítésére, a szervezet azonban időközben a többi autógyártó modelljeinek a vizsgálatára is kiterjesztette tevékenységét.
A sajtójelentések szerint a Daimler különböző furgon és személygépkocsi modelljeibe épített OM 642 és OM 651 típusjelű motorjai kerültek a stuttgarti ügyészség látóterébe az emissziós értékek manipulálásának a gyanújával.
A Daimler nem hozta nyilvánosságra, hogy pontosan melyik típuscsaládokba építette be a szóban forgó motorokat, de feltételezések szerint az ügy nagyjából egymillió autót érinthet.
A Daimler a folyamatban lévő vizsgálatokra hivatkozva elzárkózott az eljárás nyilvános kommentálásától és közölte, hogy az ügyben kizárólag az ügyészséggel egyeztet.
A stuttgarti ügyészség és a rendőrség május végén tartott házkutatást a Daimler hivatali helységeiben országszerte 11 helyszínen a dízelüzemű járművek károsanyag-kibocsátása manipulálásának gyanújával.
Július 27-én vezetik ki a tokiói tőzsdéről a két és fél hete csődvédelembe menekülő Takatát. A légzsákbotrányáról elhíresült japán cég hányattatásai ezzel még nem érnek véget. Hétfőn Floridában robbant fel egy légzsák, megölve egy férfit, s ezzel 17-re növelve a selejtes szerkezetek okozta halálesetek számát. Kedden, a közlekedésbiztonsági hatósággal egyeztetve, újabb 2,7 millió autó visszahívását kezdeményezte a Takata az Egyesült Államokban. Ezeket a 2005 és 2012 között az amerikai piacra gyártott légzsákokat Fordok, Mazdák és Nissanok volánjába építették bele. A hiba a régi: a nedvesség hatására a légzsák felfújásáért felelős inflátor olyan erővel robbantja fel a párnát, hogy az fémrepeszeket szakít ki a műszerfalból, közvetlen életveszélyt okozva ezzel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.