BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb szereplője lehet a dízelbotránynak

A német Süddeutsche Zeitung csütörtöki beszámolója szerint a szövetségi közlekedési minisztérium vizsgálóbizottság elé rendelte meghallgatásra a Daimler konszernt az egyes dízelmotorok emissziós értékeinek manipulálásával kapcsolatban felmerült ügyészségi gyanú miatt.

A beszámoló szerint a Daimlernek a dízelbotránnyal foglalkozó minisztériumi bizottság (Untersuchungskommission Abgas) előtt kell választ adnia a stuttgarti ügyészség azon állítására, miszerint egyes dízelmotorok vezérlő szoftvere tiltott funkciókkal van ellátva.

Forrás: MW

Az Untersuchungskommission Abgas vizsgálóbizottságot Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési miniszter állította fel a Volkswagen dízelbotrányának a felgöngyölítésére, a szervezet azonban időközben a többi autógyártó modelljeinek a vizsgálatára is kiterjesztette tevékenységét.

A sajtójelentések szerint a Daimler különböző furgon és személygépkocsi modelljeibe épített OM 642 és OM 651 típusjelű motorjai kerültek a stuttgarti ügyészség látóterébe az emissziós értékek manipulálásának a gyanújával.

A Daimler nem hozta nyilvánosságra, hogy pontosan melyik típuscsaládokba építette be a szóban forgó motorokat, de feltételezések szerint az ügy nagyjából egymillió autót érinthet.

A Daimler a folyamatban lévő vizsgálatokra hivatkozva elzárkózott az eljárás nyilvános kommentálásától és közölte, hogy az ügyben kizárólag az ügyészséggel egyeztet.

A stuttgarti ügyészség és a rendőrség május végén tartott házkutatást a Daimler hivatali helységeiben országszerte 11 helyszínen a dízelüzemű járművek károsanyag-kibocsátása manipulálásának gyanújával.

Nem csak a Daimler, a Takata is bajban van

Július 27-én vezetik ki a tokiói tőzsdéről a két és fél hete csődvédelembe menekülő Takatát. A légzsákbotrányáról elhíresült japán cég hányattatásai ezzel még nem érnek véget. Hétfőn Floridában robbant fel egy légzsák, megölve egy férfit, s ezzel 17-re növelve a selejtes szerkezetek okozta halálesetek számát. Kedden, a közlekedésbiztonsági hatósággal egyeztetve, újabb 2,7 millió autó visszahívását kezdeményezte a Takata az Egyesült Államokban. Ezeket a 2005 és 2012 között az amerikai piacra gyártott légzsákokat Fordok, Mazdák és Nissanok volánjába építették bele. A hiba a régi: a nedvesség hatására a légzsák felfújásáért felelős inflátor olyan erővel robbantja fel a párnát, hogy az fémrepeszeket szakít ki a műszerfalból, közvetlen életveszélyt okozva ezzel.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.