Növelte eladásait a Tesco az Egyesült Királyságban: az augusztus 13-ig tartó 12 hétben 3 százalékkal értékesített több árut, mint a tavalyi év azonos időszakában – állítja a Kantar Worldpanel és a Nielsen egymástól független felmérése. Erős időszak áll a Tesco mögött, amit az árfolyammozgás is jelez: januártól június végéig csaknem 20 százalékkal esett a jegyzés, míg július eleje óta több mint 10 százalékot erősödött.
A korábbi árfolyamzuhanás mögött a kiskereskedelmi óriás borús kilátásai álltak. Sokáig úgy tűnt, hogy a 2014-ben kinevezett vezérigazgató, Dave Lewis nem tudja kirántani a kátyúból a szekeret, a Brexit-folyamat pedig a vámok megjelenésével jelentős áremelésekkel fenyeget még ma is. Az Európai Bizottság ugyanis nem hajlandó kereskedelmi kérdésekről tárgyalni a britekkel, amíg olyan témákban, mint az uniós munkavállalók helyzete, nem jutnak megegyezésre. Az élelmiszerárak folyamatosan növekednek a szigetországban a Brexit-szavazás óta gyengülő font miatt. Lewis egyik intézkedése épp az volt, hogy a Tesco gazdasági erejét kihasználva, a vetélytársak áremeléseinek szintje alatt tartotta a saját termékeiknek a drágítását. Az élelmiszerárak éves bázison 3,3 százalékkal nőttek júliusban az azt megelőző két hónap 3,2 százalékos emelkedése után.
A font árfolyamcsökkenése a Kantar Worldpanel szerint évente 138 fonttal növeli egy átlagos háztartás élelmiszerszámláját. Ahogy a szakértők megjegyzik: felmérések szerint a brit vásárlók egyre inkább figyelnek élelmiszer-kiadásaikra.
A négy legnagyobb kiskereskedelmi hálózat mind tudta növelni eladásait, ezzel párhuzamosan viszont csökkent piaci részesedésük. Ennek oka jórészt, hogy a szigetországban az 1990-es évek eleje óta jelen lévő Aldi és Lidl a válság óta dinamikusan bővül, és az előző évhez képest is nőtt mindkettő piaci részesedése. A négy nagy most 69,3 százaléknyit birtokol a tavaly augusztusi 70,5 után, az Aldi és a Lidl együtt 12,2 százalékkal veszi ki a részét a tortából a tavalyi 10,7 százalék után. A két német vállalat a szigetországi eladásait éves bázison kiugróan tudta növelni: az Aldi 17,2, a Lidl pedig 18,9 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.