BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A luxuscipők piacára lép a Michael Kors

Új kezekbe került a luxuslábbeliket forgalmazó Jimmy Choo divatmárka, a vevő a prémiumbrandként ismert Michael Kors, amely ettől remél új lendületet. A jövőben egyre több hasonló tranzakcióra számítanak a divatipar szakértői, amikor a megfizethető luxust kínáló márkák a valóban felső kategóriás brandek megvásárlásával kívánják feljebb pozicionálni magukat.

Az ikonikus Jimmy Choo cipőmárkának új tulajdonosa van. A vevő a prémiummárkaként számontartott Michael Kors Holdings Limited, a vételár pedig 1,2 milliárd dollár. A feltörekvő, főleg tehetősebb fiatalokat megcélzó Michael Kors, amelynek Magyarországon is van három üzlete, leginkább táskáiról ismert, de gyárt lábbeliket, órákat és egyéb kiegészítőket is. A mostani bevásárlás mögött többek között az állhat, hogy a márka saját táska- és kiegészítőeladásai az utóbbi időben nem mentek valami jól, ezen remélhettek segíteni egy ismert luxus­brand termékeivel.

Fotós: Le Hoarder

Nem a Kors volt az egyetlen prémiummárka az utóbbi években, amelyik visszaesést tapasztalt a bevételeiben: az online vásárlás elterjedése és az outlet fast fashion üzletek térhódítása éles versenyhelyzetet teremt a divatcégek számára – fejtette ki cikkében a Forbes. A Michael Kors a többi prémiummárkához hasonlóan óriási leárazások keretében volt kénytelen magához csábítani a vásárlókat, de ezzel végül csak azt sikerült elérnie, hogy a márka renoméja jócskán leromlott. Az eladások zuhanni kezdtek, a legutóbbi negyedévben már 11 százalékos volt a csökkenés. A cég épp májusban jelentette be, hogy önálló üzletei közül 100-125 egységet bezár, több mint százat felújít, és a jelenleginél innovatívabb dizájntevékenységet tervez. A tulajdonos nemrégiben kijelentette, hogy kevesebb és kisebb mértékű árleszállítások lesznek a jövőben, és a jellemzően nagy árengedményt kínáló áruházaknak is kevesebb terméket szállítanak majd, így próbálva visszaszerezni a márka elismertségét.

A mostani bevásárlással a Michael Kors nemzetközi növekedése új lendületet kaphat, és egyben megvetheti lábát a luxuscipők piacán is. A márkának ugyancsak szüksége van az új lendületre, hiszen a Business Insider már tavaly arról cikkezett, hogy a Michael Kors márka kezdi elveszíteni vonzerejét. Míg nem sokkal korábban a vásárlók gondolkodás nélkül fizettek több száz dollárt a brand táskáiért, az utóbbi időben esnek az eladási számok. A lap szerint több dolog áll a háttérben, elsősorban az, hogy túlságosan látható a márka, vagyis túl sokan birtokolnak ilyen táskákat, ami erősen csökkenti a márkához kapcsolódó luxus érzetét. Elvégre amiből mindenkinek van, az nem lehet kiemelt kategóriájú termék többé. Ennek ellenére a Michael Kors folyamatosan terjeszkedik, igaz, főleg Kínában és Dél-Koreában nyit új boltokat, míg az amerikai eladások egyre esnek. A márka értékét az is csökkenti, hogy egyre több outlet üzletben érhető el, ezért a Michael Kors vezetősége úgy határozott, felhagy azzal, hogy termékeit outletekben értékesítse.

A luxuscipőket és táskákat forgalmazó Jimmy Choo még áprilisban lepte meg a piacot azzal, hogy bejelentette: értékesíteni kívánja a céget, és keresi a potenciális vásárlókat. A több mint 920 millió dollár (nagyjából 237 milliárd forint) értékű céget még 1996-ban alapította Jimmy Choo tervező és az akkoriban a brit Vogue szerkesztőjeként tevékenykedő Tamara Mellon. Tűsarkúik, amelyeket gyakran akár 1000 dollárnál is többért kínálnak, hamar népszerűek lettek az elit köreiben, többek között Diana hercegnő is nagy rajongója volt a márkának. A Jimmy Choo élén egyébként továbbra is a jelenlegi vezérigazgató áll majd. A márkának 150 boltja van világszerte.

Felső kategóriás üzletek

Hasonló adásvétel zajlott a közelmúltban a divat világában: az amerikai Coach márka májusban vásárolta meg 2,4 milliárd dollárért a luxustáskákat forgalmazó Kate Spade divatcéget, hogy egy szerethető márkanévvel együtt a hozzá kötődő tehetős, fiatalabb vásárlóréteget is megszerezze. A Forbes cikkében megszólaltatott elemző szerint a jövőben egyre több hasonló felvásárlásra lehet számítani a piacon, amikor a megfizethető luxust kínáló márkák a valóban felső kategóriás brandek megvásárlásával kívánják feljebb pozicionálni magukat. | VG

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.