Kitűnik riválisai közül első féléves eredményével a Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója. A cég bevételei 5,7 százalékkal nőttek tavalyhoz képest, gyorsabban, mint a Budweisert is gyártó Anheuser-Busch InBevé – írja a Bloomberg. Pedig korábban még az utóbbi volt a leggyorsabban fejlődő sörgyár. A Heineken főleg az ázsiai régiónak köszönheti a sikert, Tiger márkájú söre nagyon jól fogyott Vietnamban, ami most már a cég egyik legnagyobb piacának számít Mexikó és Nigéria mellett.
Erős fél évet zártunk mind a négy régióban, pozitív organikus növekedés volt a mennyiségben, a bevételben és a működési eredményben is – mondta Jean-Francois van Boxmeer vezérigazgató. A Heineken részvényei ennek ellenére csak minimális mértékben emelkedtek tegnap. A korrigált működési eredmény 5,9 százalékkal 1,81 milliárd euróra nőtt, ami valamelyest meghaladja az elemzők 1,75 milliárd eurós prognózisát. A teljes sörtermelés az idén 2,6 százalékkal nőtt az első fél évben, az elemzők csak 1,8 százalékos bővülést vártak. Mivel a Heineken főleg az Európán kívüli piacokon nő mostanában, az erős euró nem kedvez az eredményeknek.
Az Anheuser-Busch InBev bőven a várakozásokat túlszárnyaló eredményről számolt be, miután sikeresen csökkentette a költségeit a SABMiller akvizíciója után.
A Heineken viszont a növekedésre koncentrál, jelenleg egy 1900 kocsmára vonatkozó pályázaton vesz részt Nagy-Britanniában, Afrikában megduplázza a beruházásait, új sörgyárat nyitott Elefántcsontparton, és növelte a termelést Kongóban is. Oroszországban és Afrikában ennek ellenére számos kihívással kell szembenéznie a második fél évben. Nigériában mindenesetre jók a cég kilátásai, az ország enyhén növekvő olajkitermelése ugyanis a sörfogyasztásra is jótékonyan hat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.