BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Merkelék szerint a Tesla nyomdokaiba kell lépniük a hazai autógyáraknak

Egyre inkább kampánytéma a dízelek kibocsátása Németországban.

„Sokkal több pénzt kell fektetniük az elektromos gépkocsik fejlesztésébe a német autógyártóknak ahhoz, hogy felvehessék a versenyt az Elon Musk vezette amerikai Teslával – mondta Angela Merkel kancelláriájának tanácsadója, Peter Altmaier. – A gyártók nagy csalódást okoztak a dízelbotránnyal, és az iparágban dolgozó 600 ezer emberre sem gondoltak. Mikor lesz az autóiparunk annyira jó, hogy olyan elektromos autót építsen, amelynek a hatótávja 50 kilométerrel nagyobb, mint egy Tesláé, és 10 ezer euróval kevesebbe is kerül?” – tette fel a kérdést Altmaier egy berlini fórumon. Szerinte nehéz lesz megvédeni a belső égésű motorral hajtott gépkocsik városi jelenlétét, ha az autóipar nem költ többet az elektromos járművek fejlesztésére. „Minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk, hogy a legjobb elektromos autók Németországban készüljenek” – hangsúlyozta.

A szeptember 24-i német választás előtti kampányban egyre hangsúlyosabb téma a gépjárműipar. Martin Schulz szociáldemokrata kancellárjelölt is bírálta az autógyártókat, mert szerinte veszélyeztették az ipar jövőjét. Merkel szeptember 4-re találkozóra is hívta azon német nagyvárosok polgármestereit, ahol a károsanyag-kibocsátás meghaladja a határértéket. A kancellár célja a kitiltás elkerülése, amivel a fogyasztók érdekeit szeretnék védeni.

Angela Merkel és Peter Altmaier
Forrás: AFP

Az Equilor Befektetési Zrt. elemzése szerint a német autóipar többéves lemaradásban van az elektromos hibrid- és tisztán elektromos autók fejlesztése terén a Teslához képest, de a gyártók által közzétett stratégiák szerint 2018 és 2020 között sorra jelenhetnek meg a Tesla-modellek vetélytársai. A német szövetségi választásokat követően az új kormány segítségével megindulhat a még intenzívebb innováció az autógyártók körében.

„A dízel hosszú távon zsákutca a személy­autóknál, a finom por és a nitrogén-oxidok miatt csak csalással tudtak határérték alatti kibocsátási szinteket kimutatni. A német autóiparnak más irányt kell keresnie. Ez lehet az elektromos, a hibrid vagy a sűrített földgázzal üzemelő CNG-hajtás is” – mondta a Világgazdaságnak Pletser Tamás, az Erste Befektetési Zrt. elemzője. Utóbbinál probléma, hogy egy tankolás 10-12 percig tart, a hatótávolság szempontjából pedig lényeges eltérés, hogy 200 liter földgázra van szükség ahhoz, amennyit 50 liter gázolajjal lehet autózni. Az elektromos és a hibrid technológiában azért vannak hátrányban a németek, mert az ő legnagyobb hozzáadott értékük a belső égésű motorok fejlesztésében jelentkezik. Mivel e motorok ma még jóval elterjedtebbek, a német gyártók előnyben vannak. Ha megoldódik az energiatárolás problémája, és olcsóbban lesznek elérhetők nagyobb kapacitású akkumulátorok az elektromos autókhoz, akkor megszűnhet a német gyártók előnye, és ez az árfolyamokban rövid távon is érezteti majd a hatását” – tette hozzá Pletser Tamás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.