„Sokkal több pénzt kell fektetniük az elektromos gépkocsik fejlesztésébe a német autógyártóknak ahhoz, hogy felvehessék a versenyt az Elon Musk vezette amerikai Teslával – mondta Angela Merkel kancelláriájának tanácsadója, Peter Altmaier. – A gyártók nagy csalódást okoztak a dízelbotránnyal, és az iparágban dolgozó 600 ezer emberre sem gondoltak. Mikor lesz az autóiparunk annyira jó, hogy olyan elektromos autót építsen, amelynek a hatótávja 50 kilométerrel nagyobb, mint egy Tesláé, és 10 ezer euróval kevesebbe is kerül?” – tette fel a kérdést Altmaier egy berlini fórumon. Szerinte nehéz lesz megvédeni a belső égésű motorral hajtott gépkocsik városi jelenlétét, ha az autóipar nem költ többet az elektromos járművek fejlesztésére. „Minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk, hogy a legjobb elektromos autók Németországban készüljenek” – hangsúlyozta.
A szeptember 24-i német választás előtti kampányban egyre hangsúlyosabb téma a gépjárműipar. Martin Schulz szociáldemokrata kancellárjelölt is bírálta az autógyártókat, mert szerinte veszélyeztették az ipar jövőjét. Merkel szeptember 4-re találkozóra is hívta azon német nagyvárosok polgármestereit, ahol a károsanyag-kibocsátás meghaladja a határértéket. A kancellár célja a kitiltás elkerülése, amivel a fogyasztók érdekeit szeretnék védeni.
Az Equilor Befektetési Zrt. elemzése szerint a német autóipar többéves lemaradásban van az elektromos hibrid- és tisztán elektromos autók fejlesztése terén a Teslához képest, de a gyártók által közzétett stratégiák szerint 2018 és 2020 között sorra jelenhetnek meg a Tesla-modellek vetélytársai. A német szövetségi választásokat követően az új kormány segítségével megindulhat a még intenzívebb innováció az autógyártók körében.
„A dízel hosszú távon zsákutca a személyautóknál, a finom por és a nitrogén-oxidok miatt csak csalással tudtak határérték alatti kibocsátási szinteket kimutatni. A német autóiparnak más irányt kell keresnie. Ez lehet az elektromos, a hibrid vagy a sűrített földgázzal üzemelő CNG-hajtás is” – mondta a Világgazdaságnak Pletser Tamás, az Erste Befektetési Zrt. elemzője. Utóbbinál probléma, hogy egy tankolás 10-12 percig tart, a hatótávolság szempontjából pedig lényeges eltérés, hogy 200 liter földgázra van szükség ahhoz, amennyit 50 liter gázolajjal lehet autózni. Az elektromos és a hibrid technológiában azért vannak hátrányban a németek, mert az ő legnagyobb hozzáadott értékük a belső égésű motorok fejlesztésében jelentkezik. Mivel e motorok ma még jóval elterjedtebbek, a német gyártók előnyben vannak. Ha megoldódik az energiatárolás problémája, és olcsóbban lesznek elérhetők nagyobb kapacitású akkumulátorok az elektromos autókhoz, akkor megszűnhet a német gyártók előnye, és ez az árfolyamokban rövid távon is érezteti majd a hatását” – tette hozzá Pletser Tamás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.