Az 1959-ben piacra dobott klasszikus Mininek, az Austin Sevennek állít emléket az aktuális nemzedék exkluzív verziója. A Minitől megszoktuk, hogy exkluzív verziókat is készít egy-egy modelljéből, a legújabb generációnál azonban a Seven az első ilyen kiadás. A három- és ötajtós karosszériával is elérhető jövevény amolyan dizájnváltozat, melynek oldalán és küszöbén is ott díszeleg a Seven felirat. Bár a modell négyféle színben létezik, a tető minden esetben sötétszürke, amire jól rímelnek a tesztautót is díszítő, opciós versenycsíkok.
A múlt idézése a beltérben is folytatódik a részben kockás mintázatú ülésekkel és a felárért elérhető malátabarna betétekkel, egyébként műszakilag egy teljesen naprakész autóról van szó. A Sevenhez elérhető legerősebb – 2,0 literes, 192 lóerős, turbós benzines – motor dinamikusan mozgatja a kocsit, az ötajtós verzió automatikus váltóval 6,8 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás tempót, végsebessége 232 kilométer/óra. A feszes futómű ugyan nem szereti az úthibákat, mégis igazi élvezet a Mini terelgetése: kisautó létére olyan kanyarsebességre képes, amivel ámulatba ejti a vezetőt.
Ám azzal érdemes számolni, hogy a Mini ötajtós változata sem tágas, dacára annak, hogy a tengelytávolsága 7 centivel felülmúlja a háromajtósét. Nyilván egy kicsivel nagyobb benne a lábtér, de ettől még hátul ugyanúgy szűkös. A Seven a Cooper S kivitelen kívül elérhető Cooper (1,5-ös benzines, 136 LE), illetve Cooper D (1,5-ös dízel, 116 LE) és Cooper SD (2,0 literes dízel, 170 LE) verziókban. A Cooper S esetében a Seven csomagfelára 428 700 forint (7 739 700 forint), az alap-Cooper esetében a felár viszont több mint 700 ezer forint
(6 897 900 forint).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.