A mikro- és kisvállalatok többsége már leginkább online intézi banki ügyeit, mintegy 40 százalékuk azonban továbbra is személyesen keresi fel a bankfiókot – derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív, 500 vállalkozás megkérdezésén alapuló kutatásából.
A Garantiqa Zrt. MTI-hez eljuttatott kutatása szerint a mikrovállalatok 80, a kisvállalatoknak pedig 97 százaléka használ valamilyen online banki rendszert céges számlája kapcsán. A csak online rendszert használók kisebbségben vannak: a mikrocégek közel ötöde, a kisvállalatoknak pedig 15 százaléka válaszolta, hogy kizárólag ezzel a banki ügyintézéssel él.
Búza Éva, a Garantiqa vezérigazgatója kiemelte:
a hazai kis- és középvállalati (kkv) szektorban egyre inkább terjed az online bankolás, ugyanakkor a legkisebb cégek kisebb mértékben élnek a bankok által kínált digitális innovációk előnyeivel
A felmérés szerint a legkisebb cégek vezetői közül minden negyedik csak személyesen vagy telefonon intézkedik vállalati banki ügyekben, a kisvállalatoknál pedig 15 százalék sorolta magát ebbe a körbe. A tulajdonosok elsősorban a szerződésekkel kapcsolatos ügyeket intézik személyesen, de a hiteligénylés és a befektetések kezelését is inkább „élő szóban”, a bankfiókokban bonyolítják.
A kisvállalatoknál elenyésző az átutalások és a csoportos beszedési megbízások nem online kezelése. Az online banki rendszereket nem használó kis cégek tulajdonosai leginkább azért kerülik ezt az ügyintézési módot, mert úgy vélik, nincs szükségük rá. A mikrovállalkozásoknál az ismerethiány, illetve a biztonsági kérdések, a középvállalatoknál pedig a biztonságon túl a bizalomhiány is szerepet játszik – állapítja meg a Garantiqa kutatása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.