A Sotheby’s is nyilvánosságra hozta az idei második negyedév eredményeit. 76,9 millió dolláros nettó árbevételt ért el a 2017. június 30-ig tartó három hónapra vonatkozóan, ami 12,1 millió dolláros (14 százalékos) csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az aukciósház az első fél évre vetítve, kiemelkedő eladások mellett – ők értékesítették Jean-Michel Basquiat cím nélküli, 1982-es képét 110 millió dollárért –, növekvő árbevételt könyvelhetett el.
Második negyedéves bevételei 5 százalékkal nőttek, 298,7 millió dollárról 314,9 millió dollárra az azt megelőző három hónaphoz viszonyítva. Profitja mégis csökkent, aminek az az oka, hogy a digitális technológia terén nagy beruházásokat hajtott végre. A cég nettó nyeresége a tavalyi év azonos időszakához képest 2,8 millió dolláros (4 százalékos) csökkenést mutat, azaz 68,9 millió dollár helyett 66,1 millió dollár. A digitális rendszer fejlesztésére a növekvő online aukciós forgalom bővülése – a közeljövőben robbanást várnak tőle – miatt van szükség.
A Sotheby’s az ékszer-, a bor- és a művészeti tanácsadási üzletágakat is erősíti, ez utóbbi területeken egy év alatt 34 százalékos növekedést mértek. A cég vevői közt idén újra az amerikaiakat regisztrálták a legnagyobb számban, így e kör visszavette a vezető szerepet a kínaiaktól, újra ők adják az aukciósház forgalmának legnagyobb részét.
Idén eddig az USA-ban volt a legdinamikusabb, 28 százalékos az árverési piac növekedése. A globális forgalom 32 százaléka (2,2 milliárd dollár értékben) Amerikában zajlott az első fél évben, az Egyesült Államokat pedig Kína követi. A legnagyobb leütések zöme szintén New Yorkban történt, így Basquiat képe mellett a szobrász Brancusi 1913-as La muse endormie című szobrát is itt adták el 57 millió dollárért. Az aukciós forgalom egyébként másutt is növekedett, Angliában 13 százalékkal, míg Franciaországban 7 százalékkal. A teljes piacra jellemző, hogy egyre dinamikusabban nő a kortárs művészet részesedése az árverésre kerülő műtárgyak között.
A Sotheby’s a féléves jelentésében kitért arra, hogy az ügynökségi jutalékok és díjak emelését ellensúlyozta a közvetett kiadások magasabb szintje. Tad Smith, az aukciósház vezérigazgatója szilárdnak értékeli a Sotheby’s vezető pozícióját a műtárgypiacon, és hangsúlyozta, számos jövőbe mutató fejlesztésen dolgoznak a cégen belül, tovább folytatva a digitális fejlesztéseket is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.