BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az értékpapír- és a mikrovállalati-üzletág erősítheti az Erste lakossági szegmensét

Az Erste fogyasztási hitelekben szeretne előrelépni úgy, hogy a hagyományos jelzáloghitel-fókuszt is megtartja. Ezen a területen sokat hozott a Citibank bankkártya-portfoliójának átvétele, amellyel az addigi második hely után masszív piacvezető lett az Erste.

A bank a személyi hitelek terén is komoly bővülésben van. A klasszikus áruhitelezésben nem fog elindulni a bank, ám például a hitelkártyásoknak kínált instant hitel erre a piaci igényre is jó megoldás lehet – hangsúlyozta Harmati László, az Erste Bank vezérigazgató-helyettese.

Vagyonkezelés terén a piac második szereplője az Erste. Az Erste Befektetési Zrt, beolvasztása zajlik, s így üzleti oldalon létrejött a bank tőkepiaci és vagyonkezelési üzletága, amely a bank reményei szerint kiválóan alkalmas lesz a jelenlegi pozíció erősítésére. (A jogi integráció teljesen 2019-re zárul le.) Az összevonás révén az Erste privátbanki és affluens üzletágának ereje és a brókercég rugalmassága tud egyesülni.

Forrás: AFP

A változások nyomán a termékelőállítás és -értékesítés, sőt még a treasury is egy helyen működik, ami gyorsíthatja a döntéseket, javulhat az ügyfelek kiszolgálása. Az új ügyfelek akvirálásában is sokat segíthet az, hogy a bank neve alatt lehet ügyfeleket szerezni

– vélekedett Cselovszky Róbert, az üzletág irányítója. Szerinte a bank neve és reputációja is segített abban, hogy a brókercégek csődje után megingott ügyfélbizalom ellenére az Erste tovább tudott bővülni.

Van mire alapozni: az üzletág által megtermelt nettó eredmény ma a teljes befektetési piac eredményének 50 százalékát tudja hozni

– jelentette ki Cselovszky.

A jövedelmezőséget javíthatja az, hogy az átvett Citi-portfolióval sokkal szélesebb kínálatot tudnak biztosítani az ügyfeleknek, ráadásul szélesebb körnek tudják majd kínálni a szolgáltatásaikat. A jelenlegi kamatkörnyezetben könnyebb lehet a befektetési termékek kínálata, az értékpapírszámlák nyitására ösztönözni az ügyfeleket. Az üzletág 700-800 milliárd forint ügyfélvagyont kezel, ez a lakossági üzletágban működő vagyon nagyjából fele.

A bank harmadik növekedési pillére a mikro üzletág lehet – itt jelenleg 7-8. helyen áll a bank. A lakossági fókusz miatt ez az üzletág a közelmúltig kevés figyelmet kapott. Most azonban a Budapest Banktól érkezett Erdei Zsuzsa révén új lendületet akarnak adni az üzletágnak.

A szakember szerint a kisvállalkozások kiszolgálásában fontos, hogy tudatosítsuk: önálló szegmenst alkotna – nem lehet őket nagyvállalati termékekkel kiszolgálni, ugyanakkor a lakossági termékek sem megfelelőek számukra.

A bank az elmúlt évihez képest 40 százalékkal, közel 50 ezerre tudta növelni ügyfelei számát és a kihelyezési volumenek is hasonlóan bővülnek. A bank új termékében igazolásokat már nem is kér a partnertől: a banki múlt a számlaforgalomból látható, a cég működését pedig önállóan is beszerezhető adó- és céginformációk pontosan be tudják mutatni. Ezek az adatok megfelelően tudják segíteni a kockázatkezelést – mondta Erdei Zsuzsa.

Újdonság a használatarányos számlacsomag is: az ügyfél azt a költségtételt fizeti, amely csomagdíj az épp adott havi bankhasználatnak megfelelő. Dobozos termékeket kínálunk, de ezek a csomagok teljes mértékben testreszabhatóak – mondta a szakember.

A mikro üzletág 300 milliós árbevételig szolgálja ki az ügyfeleket, tagjai legtöbbször lakossági ügyfélként is partnerei a banknak. A retail-üzletág működési bevételének jelenleg 7-8 százalékát adják a mikrovállalkozások – márpedig az Erstének 1 millió lakossági ügyfele van. A cél az, hogy az egyre bővülő lakossági bevételekből a kisvállalati üzletág 10 százalék feletti részesedést tudjon elérni

– mondta Harmati László.

A Világgazdaság kérdésére az Erste vezérigazgató-helyettese elmondta: a bank a kormányzat felé vállalt őstermelői és mikro agrárvállalkozói hiteltermékcsomagjának első elemei elkészültek, nemsokára bemutatásra kerülnek.

A bank a digitális üzletág fejlesztésével is igyekszik nagyobb ügyfélélményt adni az ügyfélnek. Nemcsak a felhasználói élmény a fontos: a banknak is tudnia kell, hogy más ügyletben hol áll az ügyfél, hogy más üzletágak egyéb, az ügyfél számára hasznos terméket tudjanak kínálni neki – jelezte Harmati László.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.