BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többet vásárolnánk online, ha ingyenes lenne a házhoz szállítás

Az online vásárlásra ösztönző tényezők első öt helyezettje mind a kedvezményekre fókuszál, közülük is kiemelkedő fontossággal bír a házhoz szállítás ingyenessége – állapítja meg a GfK Digital Connected Consumer kutatásának legfrissebb tanulmánya. 

Az online kereskedelem további fejlődésének egyik fontos feltétele a megfelelő logisztikai szolgáltatások elérhetősége, az áru gyors és legfőképp olcsó kézbesítése alapvető elvárás a fogyasztók részéről – derült ki a GfK által, a 15-59 éves internetezők körében elvégzett Digital Connected Consumer kutatásából. Eszerint a fogyasztók 72 százaléka állította azt, hogy még többet vásárolna online, ha ingyenes házhozszállítást vehetne igénybe, amivel az a legfontosabb tényezővé lépett elő az online vásárlást hajtó kedvezmények és előnyök között.

Forrás: AFP

A kutatásból kiderült az is, hogy a legtöbbek által az elmúlt évben online vásárolt árucikkek a melegétel, a könyv, a ruházat és az elektronikai termékek voltak, amelyeket az esetek több mint felében futárszolgálat kézbesített a fogyasztókhoz. Ezen túl a vásárlók rendeléseikhez – fontossági sorrendben – személyes átvételi lehetőséggel élve, postai küldeményként, átvételi pontokon, illetve csomagautomaták révén jutottak hozzá.

A belföldön rendelt termékek házhoz szállításának költségei területileg egységesek voltak, Budapesten az online vásárolt árucikkek több mint negyede személyes átvétellel az üzletben jutott el a fogyasztókhoz. Ezzel szemben a községekben a személyes átvétel aránya csupán 3 százalékot ért el.

A különböző kiszállítási módok jövőjét kutatva érdemes megvizsgálni az innovációkra fogékony fogyasztókat. Azokat, akik elsőként értesülnek az újdonságokról, és szívesen próbálják ki őket. A náluk bevált megoldások később szélesebb körben is elterjednek

– állítja Dörnyei Otília, a GfK logisztikai iparági szakértője. Hozzátette: a kutatási eredmények azt jelzik, hogy az újítók jelentősen nagyobb arányban vették igénybe a csomagautomatákat. Az újítók kedvező tapasztalataikat másokkal megosztva kedvet csinálnak a kevésbé innovatív vásárlók körében is az automaták használatához. A csomagautomaták egyben hatékony válaszlehetőséget biztosíthatnak a fogyasztók gyors és olcsó kiszállítással kapcsolatos igényeire, illetve Budapesten versenybe szállhatnak az üzletekben történő személyes átvétel gyakorlatával” – vélte a szakember.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.