A FinTech vállalatok az innovációs ciklusok felgyorsításában értek el komoly eredményeket, ennek köszönhetően a bankok, biztosítók ma már rendszerint kiszervezik ezeket a tevékenységeket és a fejlesztés eredményét építik be a saját rendszereikbe – mondta el Mérth Balázs, a Deloitte Magyarországért felelős vezetője a társaság által a Világgazdasági Fórummal közösen végzett kutatás eredményeiről beszámolva.
Ugyancsak a FinTech cégek megjelenésének eredménye az, hogy hívószó lett az ügyfélélmény – ma már egyetlen pénzügyi szolgáltató nem teheti meg, hogy nem akar az ügyfeleinek ilyen, trendi szolgáltatásokat kínálni.
Ugyanakkor tömeges elvándorlás nem történt a pénzügyi szolgáltatóktól, aminek oka az lehet, hogy az ügyfelek leginkább a saját bankjukban, biztosítójukban és maximum a kormányzati szervekben bíznak. Idegen szolgáltatónak – FinTech cégnek nincs ekkora presztízse, emiatt az ügyfelek nekik nem szívesen adnak ki személyes adataikat. Nem sikerült forradalmi változást elérni az alapvető szolgáltatások igénybevételi módjában sem.
Ma már a költséghatékonyság nem versenyelőny, hanem elvárás az ügyfelek és tulajdonosok részéről – a pénzügyi szervezeteken óriási nyomás van, hogy automatizálják folyamataikat. A költséghatékonyság szektorszintű megoldásokban (pl. pozitív adóslista), (IT) kiszervezésekben és egyedi robotizáció révén mehet végbe – ez utóbbi megoldással kapcsolatban Mérth Balázs megjegyezte, hogy míg Nyugat-Európában elsősorban a bérköltségek hajtják az automatizálást, addig nálunk inkább munkaszervezés-irányítottak a fejlesztések.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.